11 januari 2011

Sitter och knåpar (nåja, det är väl en överdrift, har skrivit ungefär 5 meningar) på ett PM till skolan. Det är den sista kursen innan examensarbetet ska påbörjas. Vilket är lite knepigt eftersom jag inte ska göra exjobb förrän om ett år eller så. Jag var ju ledig ett år med W och kurserna har legat lite konstigt så jag har fått läsa andra kurser än det var tänkt. Nog är det rätt skönt att ha de "tråkiga" kurserna avklarade men det är rätt svårt att försöka skriva PM för examensarbete när man knappt börjat fundera på vad man ska göra.
Jag försöker i alla fall. Nåt blir det väl.
2011 ska jag i alla fall läsa Konst och lärande. Roligt men verkar enormt krävande, vilket jag ser som lite jobbigt.

Nu är det ett helt nytt år. 2011. Det visste ni inte va? Jo, men det är sant. Faktiskt. Ett helt nytt år.

Jag håller alla tummar och tår för att jag ska lyckas stressa mindre detta år. Jag har varit nära att gå in i väggen under andra halvan av förra året och vill inte att det ska hända. Det är kämpigt när man har en liten tjej man vill umgås med och så ska man försöka sköta skolan samtidigt. Det blir liksom bara helgerna man har och då ska man hinna med allt...

I mina drömmar pluggar jag deltid eller på distans men det finns inte möjlighet till det på Konstfack...och ledigt kan jag ju inte ta, då blir jag aldrig klar.

Jag har en idé inför exjobbet och det är att jag, Martin och W ska resa bort ett par månader till något varmt land och så ska jag slå två flugor i en smäll och göra en del av exjobbet med anknytning till det land vi befinner oss i. Något sånt. Har inte funderat ut detaljer men det borde väl gå på nåt vis. Jag har ju en tanke med vad jag ska pyssla med, ungefär, under exjobbshalvåret.
Ett krux är handledningen, men den borde man kunna sköta via mail.

Ja, nu ser vi framåt då...eller? Ja!


Kommentarer
Postat av: Madde

Wiiiiiiieeee! längtar efter att åka pulka =)

Postat av: Derya Bahceci

Hoppas att det går bra med skrivandet och studierna i övrigt, vad skönt att du snart gör exjobb. :)

2011-01-13 @ 17:56:23
URL: http://www.kth.se/derya
Postat av: Jenny

åh det gör inget, gnäll på! jag gnäller jag med, speciellt på vädret, det är gnälltider nu ;) jag tycker att måste få göra det för att orka igenom dom mörka månader som är kvar :)



grejen är ju att jag inte har nått planerat alls för den veckan, skulle ju helst av allt vilja resa till ett varmt och soligt ställe men det finns det typ inga pengar till, så jag får se vad jag hittar på. nått ska man väl lyckas hitta på :)



så tråkigt att höra att det är sjuk-dags igen för er, hoppas att det går över snabbt!



kraaamar i massor!



2011-01-13 @ 20:53:50
URL: http://spinningjenny.blogg.se/
Postat av: Anonym

Flyttade hit i slutet av oktober och ska bo här i två år pga jobb!:) Riktigt äventyr!

kram

2011-01-14 @ 05:09:09
URL: http://karinolofsson.se
Postat av: mamma annsan

Hoppas kräk sjukan gått över.



Kramiz

2011-01-14 @ 18:10:43
Postat av: Pappa

Men snälla rara, jag finns här för er. kan du fatta det.Hämtar Oliver på dagis och skolan då o då och det funker kanon.Jag finns även för Wilma om du vill det.Hoppas att även om du och jag inte har löst alla problem, så har Wilma ingen vetskap om det som varit.Jag älskar dig och Wilma och hoppas att du svarar och inte bara raderar igen. Tiderna förändras,antar att du också har märkt det. Vi behöver varandra tror jag. Blod är tjockare än vatten. Pappa/ Morfar

2011-01-14 @ 21:54:47
Postat av: Malin

Vi har redan farmor och farfar och mormor som kan hämta. Det är inte det som är problemet. Jag vill umgås med Wilma, men kommer inte hinna. Hämtandet är inget problem.



Vi har inte löst några problem så vitt jag vet. De kommer nog inte lösas heller. Men du borde kanske lösa dina egna?

/Malin

2011-01-14 @ 22:07:43
URL: http://wilmapalmen.blogg.se/
Postat av: Pappa

Jag har inga problem o har aldrig haft det heller, andra har haft större problem. Tro inte på allt du hört. Sanningen kommer alltid fram så småningom. Hur kan vi lösa problem när du inte vill träffa mig?

Varför ber du om hjälp i bloggen när du har så många som ställer upp? Jag har all tid i världen för mina barnbarn.Jag behöver inte längre jobba skiten av mig för att sponsra alla runt omkring mig. Har det nu bra både jobbmässigt o i livet.

Allt OK. Lever ihop med en tjej från Hagge sen 7 år tillbaka, jag är bästa kompis med hennes 2 barn 26 och 28 år gamla, varför skulle jag inte funka med mina egna???

2011-01-14 @ 22:38:21
Postat av: Malin

Om du tror att det bara är andra som haft problem så har du problem...så är det. Om du fortfarande tror att du inte gjort nåt fel så är det också ett problem. Och vad är det för sanning som ska komma fram?

Jag har inte lust att lösa dina problem.

Jag ber inte om hjälp i bloggen, jag har redan all hjälp jag behöver från släkten, jag konstaterar att det kommer bli mycket i skolan och att jag inte kan hämta W som jag vill från dagis.

Sponsra alla runt omkring dig? Menar du oss då eller? Brukar man kalla det att man sponsrar sin familj? Visste jag inte.

Bra för dig att du kan bry dig så mycket om andras barn och komma på 29 år senare att dina egna kanske var lite intressanta. Varför skulle du inte funka med dina egna barn, ja fråga dig själv det.

Bra för dig att du har en tjej.



2011-01-15 @ 12:06:42
Postat av: Art By Tina/Tina Axelsson

Examensjobbprojektet låter oerhört intressant - hoppas ni kommer på en fantastisk idé och en bra lösning på distansproblematiken.



All lycka!

2011-01-15 @ 15:21:57
URL: http://trueborn.blogg.se/
Postat av: Jenny

visst?! :) jag blir lika glad varje gång jag går in i köket och ser dom. kram till dig

2011-01-16 @ 21:39:11
URL: http://spinningjenny.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback