The höstandwinterutmaning

Well, jag fick en utmaning av Anna igår...oj vilken svår en...det var en utmaning om höstens och vinterns bästa, ja typ blandat från hösten och vintern.


1. Bästa köpet.
Måste ju bli lägenheten ändå. En trea är inte så dumt när man bott i en tvåa i tre år. Dock kommer ju "data-och-arbetsrummet" ju inte att vara ett sånt rum så länge till, men Martin funderar på att köpa en bärbar dator. Då kan vi båda ha våra datorer i köket eller i en liten datorhörna i vardagsrummet sen. Så det löser sig det med.
En annan bra sak med lägenheten är också att vi fått ett större vardagsrum med öppet in till köket. Det blir luftigare och större på grund av det. Och vi har ett förråd!

2. Roligaste festen/utgången
Asså, jag går ju typ aldrig ut och festar men jag har fått följa med Anna på bloggmingel och så fick jag gå på världspremiären av Twilight med Cilla och Tess, mfl. Det är ju lite ballt att känna några bloggmänniskor som faktiskt får inbjudningar till saker...då får jag följa med ibland. Wihooo!

3. Höstens låt
Jag har inte snöat in på en enda låt i höst faktiskt...i våras var det New Shoes med Paolo Nutini, men i höst...hmm...Tori Amos är alltid lika bra så kanske Bouncing off clouds...fast den lyssnade jag mest på i somras...aja..

4. Roligaste resmålet
Den enda resan jag gjort i vinter var till Sundsvall efter julen. Det var väl roligt liksom, men inte himlastormande. Haha. Hade ju hellre tagit 3 eller 4 veckor i Vietnam, Hong Kong, Thailand eller Singapore eller så. Om man hade fått välja alltså. Men nu får jag bara drömma.

Singapore, 2007

5. Bästa bio
Jag såg Låt den rätte komma in för ett par veckor sedan, gillade den väldigt mycket. Läste boken för 4 år sedan och hade glömt en del så det var spännande att se filmen så pass lång tid efteråt. Jag gillade boken också, väldigt mycket, kan jag tillägga.

6. Höstens foto
Oj, vad svårt...jag har varit lite ofotomalin i höst och vinter, inte fotat jättemycket spännande bilder...tog lite bilder av mina glasskapelser jag gjorde i skolan, men det är ju inte extremt spännande...i somras tog jag mer fina egobilder.



7. Bästa dagen
Men gudanemej vad svårt...att komma ihåg en specifik dag..men ja..det får bli den 22 december då. The UL.

8. Jag har lärt mig
Mer om att stå framför en klass och hålla en lektion, att leka lärare och försöka sätta mig in i rollen mer.

9. Frisyren
Frisyren vadå? Jag har haft hår. Det var/är långt, vågigt och ganska tjockt. Gillar mitt hår bättre på sommaren, för på vintern har det en tendens att platta till sig och bara vara elektriskt. Se bilderna ovan, det är hår det.

10. Väskan
Min favoritväska har försvunnit i flytten, en svart en från Åhléns, så nu använder jag en gammal svart axelremsväska från H&M´s killavdelning som jag haft ett antal år. Jag har ingen bild av den men det sitter lite pins och gosedjur på den. Har även använt min orangea haglöfs-ryggsäck.

11. Plagget
Mina vinröda tjocka strumpbyxor från H&M. De har använts flitigt.

12. Musiken
Vinterns bästa musik är julmusiken i december! Jag är nörd och ääälskar Tommy Körbergs julskiva Julen är här.

13. Höstläsning
Hösten och vintern har jag läst Twilight och New Moon av Stephenie Meyer. Väntar på de följande två böckerna i serien som ska komma med posten typ imorrn. Har inte orkat läsa så mycket mer, faktiskt. För mig går det upp och ner med läsningen, det beror på hur jag mår och hur stressad jag är i övrigt. Har trivts mycket bra med att läsa tonårsvampyrböcker på engelska, det har lättat min läsarsjäl litegrann. Sen har jag ju varit fascinerad av vampyrer sen tio års ålder.


14. Beautyprodukten
Jag väljer att kalla det skönhetsprodukt. Men..ser jag ut att vara en som har koll? Njaaa...men jag köpte Skin Serum från MUS och den gillar jag jättemycket. Först vanlig återfuktande kräm i ansiktet, låt sjunka in. Därefter skin serum och låt sjunka in litet innan mineralfoundation. Jag vet inte om det gör mig snyggare men jag har fått för mig att sminket sitter bättre och längre.

15. Smycket
Armbandslänken i silver som jag fick av mamma och mormor i födelsedagspresent, det har jag haft på mig sedan dess.

16. Kaffe
Ja, jag drack väl kaffe ibland...

17. Skorna
Jag har väl mest använt mina vinterdojjor..ehm..ett par från Timberland. Vintriga, varma och sådär.



Jag utmanar alla som tycker det verkar kul. Kör på ba!


Kommentarer
Postat av: Garderobsgrubbel&Byråbekymmer..

gummaaaaaaaaaaaaaaaaaan jag saknar dig! men nu är det bara 3 veckor kvar till jag kommer! då är du min!

Postat av: Garderobsgrubbel&Byråbekymmer

hoppas du sussar gott! puss

2009-01-07 @ 23:54:17
URL: http://pyttis.blogg.se/
Postat av: Kim

ja, så himla skönt att kunna gå 10 min innan man börjar bara. :p allt väl?

2009-01-07 @ 23:59:44
URL: http://kimlundin.blogg.se/
Postat av: Tess

Tack sötnos!

Hoppas att allt är bra med dig.

2009-01-08 @ 12:58:05
URL: http://egowar.se
Postat av: Breki

hataregentligenlistor/" rel="nofollow">http://breki.se/2009/01/08/jaghataregentligenlistor/



:-)

2009-01-08 @ 15:38:03
URL: http://breki.se
Postat av: Emma

Titta gärna på korten jag tagit o säg va du tycker :)!

2009-01-08 @ 16:07:31
URL: http://babiidarling.blogg.se/
Postat av: Breki

Oj, ser nu att länken blev fel, mina _ översattes till <u> av någon anledning. Måste vara Textile som dummar sig eller något sånt.



Men ja, att ändra om listan till hela året var min snilleblixt för dagen. Nu kan jag gå runt och dregla och säga "bööööh.." resten av dagen och vara lika dumkorkad som jag vanligtvis är. ;-D

2009-01-08 @ 16:07:48
URL: http://breki.se
Postat av: marie

vilken rolig utmaning, men den tog lite tid att få till antar jag :) sen kan jag inte förstå att inte trippen till sundsvall kändes mer rafflande än vad du verkar tycka :) jättefina bilder på dig!!

kram

2009-01-08 @ 20:29:57
URL: http://mariejohansson74.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback