Skapande i Skaparbyn

Nu har jag kommit hem från skolresan. Fy fan för kollektivtrafiken ibland alltså. Jag ville verkligen komma hem snabbt och så visar det sig att det är rökutveckling i Bagarmossens t-bana vilket innebar att jag fick ta en ersättningsbuss från Gullmarsplan för att komma hem. Bussen kör till Kärrtorp och chauffören säger att nu får vi gå av för här är slutstation för tunnelbanan är igång igen. Så då fick jag ta mitt pick och pack igen och vänta på t-banan mot Skarpnäck. Jag var hemma 20.30. En timme senare än beräknat.. inte så farligt kanske, men när man redan fått vänta och stressa innan så blir man lite galen till slut. I Gävle tog ju bussen från Skaparbyn så jävla lång tid på sig att vi missade vårt tåg som vi egentligen skulle ha fått vänta en kvart på om inte nu bussen krånglat. Som tur var fanns det plats på nästa tåg så vi kom till Stockholm en timme senare än beräknat bara.
Och nu är jag så trött att jag seriöst tänkte stanna hemma från skolan imorgon men jag måste nog gå. Men guuud vad jag är positiv. Jag har ju faktiskt haft en trevlig liten skolresa. Hedesunda var en söt liten by med bank och pizzeria. Vi bodde på ön Ön i Skaparbyn, som ni kan se här nedan på bilden:

61270-1123

Det var verkligen ett jättehäftigt ställe. Skitläckra hus där vi sov, fem i varje ungefär. Sedan en huvudbyggnad med kök och sådär. Allt är byggt i trä. Kolla på www.skaparbyn.se. Inte världens finaste hemsida kanske, men i alla fall. :)

Vi har gjort en egen vävram som vi ska göra en väv i så småningom...det fanns inte så mycket tid så det var inte många som hann börja på vävandet. Well, det var ett trevligt avbrott, mysig middag där lagarbetet fungerade jättebra tycker jag, samt skön sömn. Ja, det är sant. Jag sov som en stock och vaknade inte ens när de andra lade sig. Jag var tvungen att knyta mig runt tiosnåret för jag höll på att somna så jag och ett par andra gick och la oss. Haha. Jag var helt däckad.

Nu är jag tillbaka i bloggen i alla fall. Sicken tur!



Kommentarer
Postat av: anna

känner likadant...börjar kallsvettas nu när jag skriver - att det vore ju kul att ses en sväng för en latte =)

jag kommer på torsdagen vid lunchtid och åker fredag eftermiddag igen..det enda jag har planerat är en grej på fredagen vid nio.

kram

Postat av: madde

ser supermysigt ut =)

2008-01-24 @ 01:12:19
URL: http://www.muffinsmadde.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback