Lysmask och middagstips?


Japp, det är jag på bilden!

Kommer ni ihåg de där små figurerna? Lysmaskar kallade jag dem för. Jag hade flera stycken. Och de kunde ju lysa i mörkret, värsta coolt.
Nu saknar jag dem ganska mycket. Ibland tänker jag på alla mina gamla leksaker som jag fick lämna kvar i Uppsala och som jag nog aldrig kommer att återse...det känns tråkigt. Samtidigt har jag mer och mer accepterat att jag nog får leva utan mina gamla grejer. Materialist som jag är, är det ganska svårt att acceptera sånt. Dessutom har jag lätt för att bli nostalgisk över sådana saker som gamla leksaker...

Idag lagade jag en mycket god middag. Jag orkar inte laga mat på allvar så ofta nuförtiden för jag är så trött jämt. Men idag slog jag till och lagade kassler i ugn. Först skivade jag gul lök och la i botten på en ugnsfast glasform. Sedan skivade jag kassler och delade i mindre bitar och lade ovanpå löken. Sedan blandade jag en sås av oatly matlagningsgrädde, tomatpesto och chilisås som jag hällde över och toppade med lite riven god ost. Därefter in i ugnen, kanske 30 minuter. Serverade med fullkornsris, för lite nyttig måste jag ju försöka vara. :) Ja, gott var det i alla fall, jag njöt med ett glas rött vin. Inte helt fel!

Kommentarer
Postat av: mamma jansson

oh det lät jättegott det där, måste prova sen nån gång. Själva åt vi snitzel som blev bränd bara för att vi stog o kollade på en bäddsoffa Rolle ville visa, nåja men det gick ner ialla fall:)
Hoppas dagen va till belåtenhet:)
Kramisar
VILA i helgen(om du kan)

2007-09-07 @ 17:53:24
Postat av: mamma jansson

E lite på gnällhumör idag, men jag blir ju så irriterad på alla som säger att oh vi ska hålla kontakten men sen blir det inget mera, e det nåt fel i att vilja ha kvar kontakt med sina kära? Eller begär man för mycket av alla, ja inte vet jag.
Nä nu tänker jag bara på mig själv. orkar inte försöka längre. Tack för ordet men det e bara idag jag känner såhär:) Puss på dig

2007-09-07 @ 17:56:13
Postat av: anna

tja jag är ju inte upptagen med så mycket annat egentligen så jag har ju tid lust ork och passion för att skapa bilder hela tiden..det är ju även en del av mitt jobb på nåt sätt..eller säger jag iaf =)
massa kram!

Postat av: Carro

Sicken söt bild ! :) Och maten lät smarrig !

2007-09-07 @ 18:32:48
URL: http://acmd.blogg.se
Postat av: Sophie

Åh! Lysmaskarna! Visst minns jag dem! Man hade små "åkpåsar" till dem också kommer jag ihåg. :)

2007-09-10 @ 22:23:53
URL: http://www.luneas.bloggagratis.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback