On a shoestring

Nu har jag suttit här framför datorn en liten stund och scannat in lite bilder från när jag och Martin var och backpackade i Sydostasien för snart fem (!) år sedan.
Tänkte tillbaka på alla våra äventyr med rasade eller bortsköljda broar, bussar som försvann, svullna fötter, goda frukter, trevliga människor, mindre trevliga människor, sunkiga guesthouses, goda vårrullar, värme, motorbikes, shopping av souvenirer och godis, tempel, turiststråk, fruitshakes, miljoner i pengar, snorkling, roliga vattennamn mm mm... Den resan har jag levt på sedan dess...och nu i sommar planerar Martin och jag en ny resa, dock inte en 55-dagars denna gång, utan en månad får det bli. Jag hoppas på fler minnen att leva fem år till på...

61270-15661270-15561270-15461270-15261270-15161270-15061270-15861270-15361270-14861270-147

1. Halong Bay, utanför Hanoi, Vietnam. Taget genom vårt hotellfönster.
2. Utsikt när vi var på en liten trek i regnskogen, Cat Ba Island, Halong Bay.
3. Marknadsplats, Hanoi
4. Guesthouse i Ho Chi Minh City, Vietnam. Notera det vackra överkastet. Det röda i ena påsen är rambutan. Det andra minns jag inte namnet på men de små frukterna hade tunt hårt skal, nästan som äggskal, med vitt fruktkött och en svart kärna i mitten. Smakade som galiamelon ungefär.
5. Ankor Wat, Siem Reap, Kambodja.
6. Jordskred i bergen...Notera att det enbart är turister som försöker puffa bort ananasbilen. Vi satt fast där i flera timmar.
7. Martin står vid en skylt. Tyckte det var lite kul att man måste springa. Och det var man tvungen till...
8. Jag med den minsta banan jag någonsin skådat. Och jag har sett små bananer. Haha.
9. Två barn i Phnom Penh, Kambodja.
10. Jag och Martin på bussresa från Mekongdeltat.


Och nej, man är inte särskilt snygg när man backpackar.

Kommentarer
Postat av: Anonym

Ja jag kommer ihåg den resan, hur nervös jag va att ni va så långt borta, men man blev glad när det kom mejl så man visste att ni mådde bra. Glömmer inte ett mejl jag fick....du vet vilket va;)
Å nu ska ni iväg igen o jag får våndas, näe éns barn blir nog aldrig stora va!
kramisar till er

2007-03-11 @ 13:29:58
Postat av: madde

haha, akta så du inte blir mätt på den gigantiska banen! ;)

ojoj, malin o martin pusskort, gulligt. =)))


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback