Cover me in moisturizer

Ska ju sova....ska ju duscha...varför måste man alltid göra massa saker innan man äntligen får krypa ner i sängen och blunda (kanske inte somnar, det hör till ovanligheten att jag somnar inom en timme) i mörkret. Tänderna ska borstas, ansiktet tas om hand, kroppen smörjas in.

Jag var ju till doktorn med mina utslag och fick kräm mot dem...nu är jag fin igen. Utslagen försvann på bara några dagar. Dock syns de värsta litegrann fortfarande, men de är inte röda och kliar inte.
Jag hade fått utslag över hela magen och det började krypa mot ryggen. Armarna var alldeles rödfläckiga så jag ville inte använda kortärmat där ett tag...det var jobbigt när jag skulle träna. Jag fick stå ut med att alla såg mina fula armar. Brösten var också de fulla av kliande röda, ömma utslag...nu är det fint där igen men huden är torr och skum efter den starka krämen. Men klart bättre det än kliande röda utslag. Uschiamej, jag vill inte ens tänka på hur hemskt det var att ha det där på kroppen...
Jag blev beskådad av många sköterskor och läkare där på mottagningen när jag visade upp mina vackra utslag..

"Hur länge har du haft det sådär?"
"Ja, så här illa har det varit en vecka kanske, innan dess var det lite mindre."
"Men såhär kan du ju inte gå omkring!"
Så fixade de så att jag fick hjälp utan att jag hade bokat tid. Skitschysst.

Nu ska jag fixa mig för att sova...men jag hade ingen rolig bild att lägga in idag. Fotade aldrig mina utslag. Haha.
Här kommer en annan bild strax, ska bara scanna först.

Okej här har ni:
En tuschteckning som tog evigheter...har inget att göra med mina utslag men jag gillar den. :)

61270-146

Obs! Jag har endast scannat, ej fixat något i ps, därför syns blyertsstreck och annat kul lite här och var. Och glöm inte: mina bilder är mina och ingen annans. Du får alltså inte använda dem utan mitt tillstånd, or I will hunt you down.


Och, allvarligt...jag kan bara ändra vissa saker i explorer och vissa i firefox..så jag får växla mellan de båda när jag skriver något eller lägger upp en bild. Kategorier kan jag endast ändra i explorer till exempel...ska det verkligen vara på det viset? Blogg.se...skärpning. 

Kommentarer
Postat av: Anna

wow vad duktig du är! Skitsnyggt gjort ju!

hmm känner igen mig med utslagen..får det ibland när jag ätit t ex äpplen - för jag är pollenallergiker och då kan man reagera på äpllen eller annat livsmedel med frömjöl o så i...eller om jag är stressad o nedstämd.

Ohh tycker du jag ser ut som sissy spacek? Tack! jag tar det som en komplimang!
kram!

Postat av: madde

cool bild!!! helt klart läcker!!

2007-03-09 @ 09:51:24
URL: http://www.muffinsmadde.blogg.se
Postat av: madde

cool bild!!! helt klart läcker!!

2007-03-09 @ 09:52:25
URL: http://www.muffinsmadde.blogg.se
Postat av: moder jord

jättefin teckning men som alltid e det fint det du gör. vi ses ikväll.
Kramisar

2007-03-09 @ 15:41:07
Postat av: Anna

hoppas du mår bra idag och haft o kommer ha en toppenfredag!..hoppas du kom i tid till jobbet, hha ;)
kramen!

2007-03-09 @ 18:09:18
URL: http://pyttis.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback