snedvridet toapapper

Tänkte försöka hinna skriva ett inlägg innan jag drar iväg till mitt ack så meningsfulla arbete.

Jag funderade på en sak igår. Eller, jag har funderat på detta väldigt många gånger eftersom jag fortfarande inte riktigt fått något svar på det.
Varför sitter toapappret på handikapptoaletten så dåligt till? Man tycker ju att på en handikapptoalett borde de ju tänkt till lite extra så att man ska slippa vrida sig i konstiga ställningar. Jag tror jag sträckt mig tre, fyra gånger när jag varit på handikapptoaletter (ja, i brist på annan toa brukar jag vara så elak att jag använder handikapptoan). Pappret är ju alltid bakom en till vänster eller höger. Man måste alltså vrida sig snett bakåt för att nå pappret. Varför varför varför??
Tänkte de att "Nu jävlar, ska de få jobba för sitt papper (med innebörden Vi hatar handikappade för att de får en så stor toalett)", eller "Nu ska de få jobba för sitt papper (med innebörden att De får ju lite nyttig träning på köpet)". Ja, jag vet inte. Kanske vill de bara vara jävliga mot oss som fuskar oss till ett snabbare toalettbesök och använder handikapptoan när den andra toan är upptagen.
Jag tycker i varje fall att det verkar lite knepigt om man till exempel har något problem med sina armar...hur ska man nå pappret? Man får gå med blöt rumpa (om man är tjej och inte lyckas pricka rätt och slippa lite rinn) eller blöta kalsonger? Om man bajsat blir det ju ännu jobbigare, för båda könen.

Nä nu ska jag till jobbet, annars kommer jag börja skriva massa konstiga saker.



Kommentarer
Postat av: madde

tänk då om man ha diarré....o inte når toapappret, aj aj, inte mumsigt.

2007-02-02 @ 08:23:47
Postat av: Anonym

Ja men de som har nevrosynskadade o har så sm korta armar o kanske korta ben, hur gör dom....ska dom hoppa upp på toastolen då? Dom e väl osså bajjnödiga.
Kram till alla som bryr sig.

2007-02-02 @ 14:45:26
Postat av: Anonym

om man nu går på en toa ute på stan o är nödig, o kanske har tur att få tag på en toarulle o den är inte påbörjad, varför ska det va så svårt att få tag på den där kanten som är början på rullen, man pillar o pillar o får tag på en pyttelten bit o man blir nervös för man vet ju inte om det är nån som väntar på andra sidan dörren på sin tur.

2007-02-02 @ 14:49:30
Postat av: annsan

vi ses ikväll!
Kram

2007-02-02 @ 14:50:13
Postat av: Jenny

Det blir en långweekend, torsdag till söndag.
Jaha vad kul!! Vad ska ni åka då nånstans? Långresa som sist eller?


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback