helkonstig idag

En trött malin satt en gång på en stol. Stolen var mjuk under rumpan men det hjälpte inte mot malins trötta ögon som helst av allt ville slutas och kolla in alla sjuka drömmar inne i malins huvud. Ska snart sova.

Idag har vi varit en sväng till IK (EA) och handlat ett ljusfat till min bror som fyllde år idag men inte bjöd på någon middag. Så här sitter jag hungrig efter att bara tuggat i mig fem sex tuggor av en fryst (om än ugnsuppvärmd) pizza som vi sprang iväg och köpte i en liten närlivs.
Han berättade att det spökar i hans nya lägenhet. En colaflaska hade börjat åka på bordet och snurrat och haft sig. Skumt. han hade haft en kompis där som också sett det, så det var inte en hallucination. Jag frågade om de hade druckit något, men bara läsk sa han. Ja, man finner spöken ibland, jag är glad om jag slipper dem dock.
Well, tillbaka till IK (EA). Jag har en tendens att dra mig från det jag skriver och börja med något annat. En ovana. Well, tillbaka till IK (EA). Vi sprang runt en snabbis på den nyöppnade hemelektronikbutiken (Gigantovaruhuset) K-marknad, som jag kallar den. Den heter inte så men det är roligare att säga så. Ehm...nåväl! Där handlade vi många skivor, tror det blev fem stycken faktiskt. De hade bra priser på gamla skivor man ville köpa för ett par år sen men aldrig köpte. Vad har detta med IK (EA) att göra..? Jo, K-marknad låg på samma ställe (nästan, man måste gå en bit emellan) som det.
Efter att vi stått i kö i 40 minuter på K-marknaden så gick vi fort iväg till det andra redan för mycket nämnda varuhuset och köpte det där satans fatet till ljusen som jag pratade om i början av den här alldeles för flummiga bloggen... Men som vanligt kunde jag inte hålla mig utan köpte två doftljus (en med melondoft och en annan med nån annan doft, som luktade godisrem), ett par syltburkar (ska göra lite hemgjort godis i jul att ge bort och det är ju alltid trevligt med fin förvaring för godsaker) och så var jag på vippen att inhandla en plommonlila jättevacker liten matta för 149:- men jag höll mig.
Sen köpte vi korv och åkte till mamma och var där en halvtimme innan vi gick till min bror som bor granne med mamma.
Mamma hade bakat en "tårta" men den var inte god. Tyvärr. Hon hade hittat nåt recept som verkade gott men konstigt. Det blev konstigt också. En chokladmoussetårta som blev jättetunn och eftersom mamma tyckte att den blev så liten så fyllde hon ut med lite plommonsylt. Haha, det är mamma i ett nötskal. Men...det är tanken som räknas så Rolle åt två bitar samt en bit mjuk pepparkaka som han smetat vitlöksketchup (typ) på.

Sedan kom vi hem och såg Idol-finalen. Sen satt vi och lyssnade genom de nya skivorna vi köpte tidigare idag varefter vi satte igång datorn och kollade på Idol-sidan på tv4.se. Haha.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback