Rocki ruvar

Lilla Rocki ruvar på ett ägg. I förrgår betedde hon sig lite underligt och typ byggde bo nere på burbotten och igår när jag kom hem från jobbet och satt i soffan så såg jag att hon låg nere i hörnet och ruvade på ett ägg. Jag läste lite snabbt i min bok om nymfkakaduor och där stod att ett tips var att låta ensamma honor få hålla på med sina ägg tills de själva lämnar dem, annars kan de bli ledsna och bara lägga fler ägg. Så nu ligger ett sött litet Rockiägg på burbottnen där Rocki försökte bädda lite med pappret.

61270-76


Idag är hon lite lugnare och leker lite och äter mer, igår låg hon bara på ägget. Hon är knasig hon. Jag tycker samtidigt lite synd om henne. Det kommer ju inte bli någon bebis.
Rune och Ronja är självklart där och inspekterar med jämna mellanrum, vilket Rocki inte är så förtjust i. Haha.

Kommentarer
Postat av: madde

naw va sött ägg. =)
går d inte att koka tro?

2006-12-15 @ 07:17:30
Postat av: madde

VET DU??? hade 3 påsar muffins i frysen sen förra muffins-perioden då ja baka...ojojoj...tinar en påse me apelsinkrokantchoklad.
*mums*

2006-12-15 @ 07:18:01

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback