Macarons - hahaha!

Jag har provat att baka macarons två gånger nu. Första gången blev smeten så rinnande att det knappt gick att klicka ut den på plåten. Dessutom fastnade kakorna på pappret så det såg förjäkligt ut.
Jag gjorde rosa macarons första gången och strödde lite av mitt hemgjorda hallonsocker på. Inuti blev det hallonsmörkräm. Hemgjord hallonsylt vill jag tillägga. Haha!

Andra gången (idag) gjorde jag macarons med blåbärssmak. Färgade smeten lilablå och gjorde blåbärssmörkräm som fick vara inuti. Hemgjord blåbärssylt med lite lime använde jag.

Det enda jag gjorde som skiljde de två tillfällena åt var att jag hade äggvitorna framme i rumstemperatur över natten andra gången.
Ingen av gångerna blev det särskilt snyggt men fasen vad goda de är!


Kommentarer
Postat av: mamma Annsan

Men jag lovar att de smakade gott, kanske lakrits macroner skulle va nåt. Tar med pulver om du vill. Kramen

2012-04-26 @ 09:32:56

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback