Portfolioprutt 2

Jag sitter på biblioteket i Farsta och försöker få ihop något slags portfolio. Egentligen var det skolarbete dagen skulle handla om, men ibland måste man prioritera. Det gör jag nu. Prioriterar. Viktigheter. Kanske inte låter viktigt men det är det.
När jag kom hit till Farsta så åt jag först lite tidig lunch. För äta bör man, annars dör man. Jag åt en räkmacka (nyttig sådan) och drack vatten. Sedan gick jag hit. Jag har gjort om flertalet bilder som jag hade inscannade i datorn. Det har tagit enormt mycket tid. Trodde det skulle gå på ett kick att sätta ihop en portfolio men det gör det tamejfan inte.

Tanken var att jag skulle sitta här imorgon också, men det ser ut att bli en kort dag på bibblan imorgon i sådana fall, eftersom jag och Martin ska på möhippa på lördag. Det innebär att vi måste kolla kläder, för det var tydligen tema på den här möhippan. Dessutom måste vi handla och sånt. Deeessutom...måste jag läsa klart en bok och skriva om den. Får åka hit direkt när de öppnar imorgon, tror jag. Så jag hinner göra lite innan alla ärenden.
Kanske att mamma skulle hälsa på imorgon också.

Nu måste jag i alla fall strax röra mig, för jag ska handla med mig mat hem också. Så min lilla familj blir lite gödda och inte blir utan mat.



En ny bild jag gjort, till vårt Afrikatema som vi har på
Barnboksprat just nu! Go see!

Kommentarer
Postat av: Matilda Barnboksillustratör

åh så gott med räkmacka!! skulle jag vilja ha till lunch, NU. :)



ja det är verkligen underbart mysigt med graviditeten! än har jag inte heller fått några sparkar i revbenet, men det kanske kommer.... känner hur den närmar sig. haha!

trist att du mådde dåligt de sista veckorna, men skönt att du mådde bra annars!

Postat av: Matilda Barnboksillustratör

hehe, ja men eller hur! ;)

2010-09-28 @ 18:26:18
URL: http://www.matildasalmen.com
Postat av: Nathalie

Vilken fin elefant du har gjort!

2010-09-28 @ 22:39:15
URL: http://kattvingar.blogg.se/
Postat av: Anonym

Tjenare, vad göres? :)

2010-09-29 @ 15:47:10
URL: http://modegrabben.blogg.se/
Postat av: Art By Tina

Vilken fin elefant. Påminner om ett minne jag har från när jag var liten - om en stor röd elefant på skara sommarland som kan kunde åka rutschbana nerför snabeln på. Undrar om den finns kvar.

2010-10-05 @ 11:19:18
URL: http://trueborn.blogg.se/
Postat av: Matilda Barnboksillustratör

Ja, godisavsnittet i Pippi var det absolut bästa någonsin! Haha!

2010-10-15 @ 10:46:17
URL: http://www.matildasalmen.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback