Vinter

Nu är det vinter som vi har önskat hurra. Igen. Eller inte. Vintern kommer och går här..och det stinker från en pissoar...här i Stockholm.
Det snöade igår och inatt och det har snöat idag. Säkert 2 dm har det kommit. Innan denna snö var det barmark, dessförinnan var det lika mycket snö som nu...

Fast det är väldigt fint med den nyfallna snön och gatorna lyser upp där man går. Härute i skogen, där vi bor, är snön vit och fluffig till skillnad från inne i stan där den väl blir svart och smälter till slask på ett par timmar.

Nu är det lite så att vädret är som det är så denna snö lär vara borta om ett par dagar den också om jag får gissa lite.
Det roligaste är väl att alla blir så förvånade och utbrister "Men var tog våren vägen?!". Det brukar inte bli vår i Sverige i början av mars direkt...under min uppväxt och livstid har jag då aldrig varit med om en vår i mars...vänta till slutet av april, början av maj..då kanske vi kan börja prata om våren.

Tog lite bilder genom köksfönstret också. Igår kväll och i morse.





And then you klick the small ones, yeah.
Jag har, som man kan se, lekt med färgerna. Det är inte originellt men det behöver det inte vara heller. Jag tycker det blev ballt.

Hur är vintern hos er? Slut? Pågående för fullt? Halvslaskig? Snöfri?

Kommentarer
Postat av: marie

tack :) ja,det får du gärn göra :)

här har vi såå mycket snö att det känns som om våren kommer lagot till midsommar.

kramar!

Postat av: Garderobsgrubbel&Byråbekymmer

fan är det så att du var på arvika 2003 när jag jobbade där...för då spelade wiehe och tyskarna från lund men tyskarnas spelning bröts mitt i..

2009-03-11 @ 20:44:58
URL: http://pyttis.blogg.se/
Postat av: Garderobsgrubbel&Byråbekymmer

fast det skrev du ju att det var..vart så ivrig att jag inte ens läste färdigt...tänkt om vi såg varandra då malin..ohhhh

2009-03-11 @ 20:45:59
URL: http://pyttis.blogg.se/
Postat av: Garderobsgrubbel&Byråbekymmer

ja det känns faktiskt skitknasigt..lite som film..att vi gått om varandra hela livet..typ..fast 4 dagar på festival då..haha

2009-03-11 @ 20:49:42
URL: http://pyttis.blogg.se/
Postat av: Garderobsgrubbel&Byråbekymmer

idag så sken ju solen och himlen var blå och barmark..gick promenader i skinnjackan..men blev kyligt när solen började gå ner...men jag hoppas hoppas det inte blir nån mer snö nu förrän 23 december..

2009-03-11 @ 23:31:55
URL: http://pyttis.blogg.se/
Postat av: Barbro

Snacka om snö! Vet inte när vi hade barmark senast! Definitivt inte detta år. Massor med modd, så det är jättejobbigt att gå MEN SOLEN VÄRMER! Det finns ett hopp om vår!

2009-03-13 @ 10:02:56

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback