orchid bloom (orlando bloom?)


Orlando the orchid

Orkiden vi fick av Barbro förra året har börjat blomma igen! Helt otroligt, jag har varit på vippen till att slänga den eftersom den ändå inte blommade men så en dag. Så knoppades det på stänglarna som inte funnits där några dagar tidigare. Det var bara blad och rötter förut..skumt...men jag är glad för den är väldigt vacker.

...och ute snöar det igen, massor. Det är alldeles vitt när man tittar ut. Antar att det är så på många ställen i vårt avlånga land just nu. Bilarna på parkeringen är igenplogade så de lär ju blir lagom glada (ägarna alltså, bilar har ju inte känslor...eller? Bilar är ju också människor, ja det är just va dom e - i fablernas värld!). Inatt sov jag typ ingenting för det var storm ute och jag trodde fönstrena skulle spricka och dessutom såg jag en blixt och sedan åskknall på det...rätt skumt. Inte fasen åskar det på vintern väl?

Hallucinating in the snoooow!

Well, får se hur det blir med promenerandet idag, troligen skjuter vi på det.

Kommentarer
Postat av: mamma annsan

Dom sa på nyhterna att det hade åskat inatt, och det kan göra det om de molnen kommer tillräckligt lågt ner.

Nu är vi hemma, har kånkat från Bea...ville inte att Rutan skulle köra denna dag så vi sa åt honom att stanna hemma, imorgon ska vi iväg igen så det blir flera tillfällen till affären eftersom man ej orkar ta allt på en gång......mycket blir det.

Hoppas ni mår prima:) Fin blomma:)



kramisar

2009-12-17 @ 14:38:39
Postat av: sanna

fina blommor =)

Postat av: Mangojango

Ja promenader lär bli svårt... och jag som då egentligen ska springa några ggr i veckan, faan heller liksom! :o



Fast jag tycker iaf om snön =D

2009-12-17 @ 18:02:40
URL: http://mangojango.blogg.se/
Postat av: FATMA | sångerska

Fina bilder ^^

2009-12-17 @ 20:21:35
URL: http://fatmas.blogg.se/
Postat av: Anonym

fina bilder!

2009-12-17 @ 20:49:35
URL: http://musicrecord.blogg.se/
Postat av: AMANDA FALK

vilka jätte fina blommor :D

Sov så gott!

2009-12-17 @ 23:33:04
URL: http://amandajosefine.blogg.se/
Postat av: Barbro

Jätteroligt att Orkideen kom igen.

Nu har vi äntligen fått snö också - det började i lördags och nu för en stund sedan uppmätte jag 46 cm på altanen och då har ändå en del snö ramlat genom springorna.

Vi är helt klart för många som önskat oss en vit jul, skulle ha samarbetat och utsett bara någon enstaka representat som fick önska, för detta är för mycket. MEN JAG VILL INTE ATT DEN TÖAR bort, men nu får det räcka. Har varit ute och förflyttat snö i 80 min. Önskar att jag haft sällskap av någon som aldrig gjort snöänglar så jag hade fått visa!

Underbar fjäderlätt snö är det!

2009-12-21 @ 11:27:04
Postat av: Art By Tina

Man får ju aldrig slänga orkideer - vissa blommar ju bara vart fjärde år, dom är lite märkliga den där blomrasen. Men vackra, otroligt vackra.

2009-12-22 @ 15:33:17
URL: http://trueborn.blogg.se/
Postat av: Jeanette Lindvall - FOTOBLOGGEN

vackra bilder :)

sussa gott

kram

2010-01-20 @ 03:30:23
URL: http://www.sunstreet21.devote.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback