Malin the miljövän?

Mina fåglar springer omkring på golvet. Den ena kvittrar högt och skriker om vartannat och den andra ser mest förvånad ut. Alltså, det är Rocki och Rune som är ute och spatserar. Rune är den som skriker. Haha.

När Martin kommer hem ska vi käka sushi som jag köpte med mig från Telefonplan idag. Han får en "stor sushi" och jag får en "liten sushi". Blir nog bra det tror jag. Ikväll blir det bara att slöa. Imorgon tror jag vi ska på Vårsalongen innan den stänger (stänger på söndag tror jag) och på söndag blir det plugg och försöka mysa lite. Märks det att jag "tror" mycket idag?

Nu känns det som det jag nyss skrev var oerhört ointressant och det var det säkerligen också.

På måndag ska jag med min mor till en second hand-affär. Eller antikaffär (med möbler o dyl.), vad man nu väljer att kalla det. Det finns en som jag velat besöka ett tag men aldrig gjort, som ligger i Bandhagen. Ute i förorterna brukar man kunna göra lite fynd. Dock har jag inga pengar så om jag gör något fynd kan jag inte betala för det. Hoho! Men det är kul att kolla och om man verkligen hittar något kanske man kan lägga undan det eller så.

Apropå shopping (angående Debatt i SVT igår kväll) så är det ju bra att shoppa second hand också, för då återanvänder man ju grejerna. Ja, jag är så duktig och miljömedveten. Hihi!
Men seriöst så försöker jag köpa mer ekologiskt och kravmärkt i alla fall. Och vi har ingen bil. Så lite bidrar vi nog i vårt hushåll. Shoppar gör vi inte heller överdrivet mycket, jag har ju inte råd. Men Martin köper någon pryl ibland.
Men att shoppa etiskt och så..det är rätt svårt. Vad man än köper...alltifrån mobiler till kläder, har säkert någon liten del i sig som är tillverkad genom barnarbete...så..vad fan ska man göra..?

För att inte allt ska bli så nedstämt idag bjuder jag på två jätteseriösa och fina bilder av mig själv:

61270-127361270-1272


Hoho! Det är jag igår.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback