En sommarkväll

När jag slutade jobbet klockan 22 så var jag väldigt duktig och gick hela vägen hem. 5 kilometer ungefär. Det var faktiskt ganska trevligt med en promenad hem, särskilt eftersom jag visste att jag inte behövde isäng så enormt tidigt. Jag tog i också, så jag blev svettig, lite motion är inte fel. Det doftade så gott ute, riktig sommarkväll. Jag gick gamla tyresövägen och drömde mig bort...det finns så fina hus där. Någon gång vill jag bo i ett fint hus med en liten gräsplätt och uteplats. Där vill jag ha lupiner, förgätmigej, liljekonvaljer, gullvivor och maskrosor och sitta och dricka te om kvällarna. Läsa böcker och titta på himlen, lukta på sommaren.

Nåja, tills dess får jag nöja mig med en ganska stor balkong på loftgång, en okej lägenhet och så har jag ju min Martin att gosa på. Imorgon ska han till Finland på affärsresa igen, de ska bada bastu och dricka sprit tror jag.

Innan jag somnar, bjuder jag på en till bild, en skiss av en figur som skulle vara en slags giraffbrud. Har inte gjort klart den än, som synes. Hoho! Men jag gillaren!

Inte kopiera eller använda! Strictly forbidden!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback