Det suger i resetarmen!



Nu är det snart ett år sedan jag och Martin var ute och reste i Asien för andra gången. Om jag brukar säga att det suger i shoppingtarmen så suger det definitivt i resetarmen just nu.
Men då tänker man ju på...att man är så dum mot naturen om man reser med flyg...men medan jag sitter här i köket framför min MacBook så slösar jag rejält mycket med energi också...pga elen som behövs för att jag ska kunna surfa på nätet och alltså kunna blogga för alla (!) mina läsare. Och mig själv. Mest mig själv.
Och hur ofta flyger jag? En gång per år, om ens det. Synd att jag inte var en sån där hemmakär person som inte gillade att resa alls. Nog för att jag visst är hemmakär, där höll jag på att försäga mig, men att resa är något av det bästa jag vet...och de håller ju på och försöker få fram mer miljövänliga flyg...vi får hoppas det går an att flyga lite, kanske till nästa år.

Det suuuger i resetarmen!




Jag vill sitta på varmt internetcafé och uppdatera bloggen om resan. Jag vill bo på Sawasdee Guesthouse på Soi Rambuttri i Bangkok. Jag vill åka och fira nationaldagen i Singapore. Jag vill få sådär lockigt hår i all fukt, trots att man blir alldeles kladdig på kroppen. Jag vill se på fin utsikt. Jag vill köpa roligt godis, kanske Hello Kitty-godis i hjärtformad burk. Jag vill dricka caramel frappuccino på Starbucks. Jag vill ha utsikt över knasiga trasiga bakgårdar.

Det suger i resetarmen säger jag! Ge mig en resa - nu! Jag vill gärna tillbaka till Hong Kong och Singapore! Tack!

Kommentarer
Postat av: Garderobsgrubbel & ByråBekymmer

åh minns när jag läste här i bloggen om er resa och när ni kom hem och visade bilder på det ni shoppat..och nåt godis..



hmm..men nu börjar ju jag med grubbla på vad jag ska ha på mig..som inte ser för jävlligt ut efter en tågresa...får säkert massa finnar också..

Postat av: Garderobsgrubbel & ByråBekymmer

fast gumman...jag tror nog att du är lite min carrie-samantha-charlotte-miranda med..+ tvillingsyrra ju =) seperated by birth.



kan du förresten maila eller sms:a mig ditt nummer igen? det hängde inte med från gamla mobilen till nya..dumt.



hmm är du ledig på onsdagen också förresten?

kram

2008-06-11 @ 23:49:40
URL: http://pyttis.blogg.se/
Postat av: Garderobsgrubbel & ByråBekymmer

hmm för jag är bjuden på nåt grejs på berns mellan 12-14 på onsdagen..nån föreläsning om functional lifestyle..mingel, goodiebag och nån ny coca cola..kan ju höra om jag får ta med en vän om du vill följa med =)

fast det kanske blir tight om du ska jobba 15..då går mitt tåg förresten..hem..buhuhu



kram!

2008-06-12 @ 00:04:27
URL: http://pyttis.blogg.se/
Postat av: madde

d va en jävla massa tarmar du har då =)

2008-06-12 @ 01:03:46
URL: http://muffinsmadde.blogg.se/
Postat av: Erik Keding

Du fick det att rycka i min resetarm nu!

2008-06-12 @ 16:24:22
URL: http://theartist.blogg.se/
Postat av: Linda

Ja, jag är också super, super sugen på att göra en resa!

2008-06-12 @ 21:56:26
URL: http://lindajohannacaroline.blogg.se/
Postat av: Sara

Åh så skoj o resa...sköna bilder :)

2008-06-14 @ 14:11:06
URL: http://fabulousprincess.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback