Så vackert det är i Dalarna!


bild tagen från bilen, regnet hängde i luften.

Jamen visst fan är det vackert i Dalarna/fjällen/norra sverige...alltså...det är så vackert att jag fick tårar i ögonen. Barrträd så långt ögat kan nå på de höga fjällen, ängar av rosa blommor som jag inte kan namnet på, forsar som forsade och stenarna översköljdes av dess klara vatten, hav av blåbärsris...så mycket blåbärsris som jag såg i Dalarna, det har jag aldrig någonsin skådat. Det var skogar av blåbärsris och hav av vackra böljande blåbärsbuskar....helt otroligt, tyckte jag.

Så vackert, så fint, så drömskt...


Kommentarer
Postat av: Sophie

Ni får flytta närmare Dalarna då! Gävle-trakten t.ex? ;D

Postat av: Wysteriia

Klart det är vacker i dalarna ;)

2008-07-27 @ 18:27:17
URL: http://Wysteriiasblogg.se
Postat av: Jenny

Åh så härlig semester ni verkar ha! En riktig sverigesemester :). På tisdag åker hela familjen upp till Sundvall och all släkt :). Må så gott! Kram

2008-07-27 @ 21:47:06
URL: http://spinningjenny.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback