Nyfiket flygfä och önskan om lila cykel

Martin passar på att sova när han är ledig, det märks. Han ligger kvar till ett-två. Som en liten sjuttonåring. Haha. Nej, men han måste väl vila ut. Själv vaknade jag 10.30 (lade mig klockan 3) och tänkte att jag skulle vila en liten stund till. Vaknade 12. Men då for jag upp. Ska ju försöka göra lite nyttigheter idag, inte så mycket men litegrann måste göras.

Solen skiner utanför och mina fåglar kvittrar (läs skriker), en riktig morgon sådär som det ska vara på sommaren. Nu är det ju inte långt kvar till den kommer, den kära varma sommaren. Jag ska få en cykel. Fast den ska jag få innan sommaren så att jag kan cykla på våren också. Jag längtar så mycket. Jag vill ju gärna ha en lila cykel men det kanske kan bli svårt att hitta. Då får man måla den kanske?

Och så får ni se en bild till, som jag slängt ihop väldigt snabbt. Först är det en skiss som jag tuschat och sedan scannat. Sedan slängde jag in den i Illustrator där jag färglade med enkla färger, inga krusiduller alls eftersom jag inte har lärt mig alla fåniga, jobbiga, irriterande, jättesvåra men roliga krusiduller...än.

61270-1104
får ej användas utan mitt tillstånd

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback