Jag är snygg om man kisar litegrann

Nu har jag gjort juice i juicemaskinen jag fick av mamma o Rolle i julklapp. Jag hade två gröna äpplen och ett päron och det gav mig ett glas juice. Dock bidde juicen brun väldigt snabbt trots att jag tillsatte lite citron i början för att få bort det bruna. Det smakade i alla fall gott, fast det blev ett tjockt skumlager. Sen var det ganska omständigt att behöva plocka isär den när man gör rent och så fanns det ingen behållare där juicen droppar ner utan man fick ha ett glas därunder. Lite bökigt var det nog. Men det blev ju jättegod juice så man kanske kommer använda den ibland i alla fall. Under förutsättning att man alltid har rätt mycket frukt/grönsaker hemma då.

Nu ska jag strax laga middag.



Nu har jag också testat det nya objektivet som Martin köpte igår. Som vanligt blir det ju suddigt utan blixt men det är ju ändå ingen vits att ha blixt när man tar helkroppsbilder eftersom jag i alla fall blir snyggare om man kisar litegrann. Haha!
Sen stör jag mig på att man inte kan använda den inbyggda blixten nu, för den ger en ful skugga på alla bilder, som man kan se på de två sista bilderna. Så nu måste jag lära mig använda den externa blixten också.

Kommentarer
Postat av: mamma jansson

Aha va bra att det smakade gott i alla fall, konstigt att den blev brun???? kanske får smaka nåt glas nån gång;)
o då menar jag inet nåt med alkohol i....hahaha

ha en skön helg, hälsa Martin:)

kramen

2008-01-04 @ 16:42:10

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback