Miss Idealmannen

Mossa mossa!
Det blir lite dåligt med aktivitet här på min egna lilla blogg, men det är så ibland. Skolan tar ju hela dagarna och sen på kvällen är det inte alltid jag orkar sitta framför datorn enbart.
Idag har vi klippt och klistrat. På morgonen var det föreläsning om genus. Jätteintressant och vi fick kolla i leksakskataloger. Sen var det lite prat om typografi innan vi började med klippandet och klistrandet. Jag gjorde ett kollage där jag lekte lite med könsrollerna. Dock var jag inte så noga med snyggheten utan tänkte mer på budskapet och då blidde mitt kollage såhär:

61270-1191

Jag fotade när det låg på golvet (Är ett rätt stort papper, dubbelt A3-format, vet inte vad det heter. Hoho!) så det är därför det inte är så skitbra och dessutom är det fotat med blixt, så ja...rätt pissigt men man ser väl ungefär. Jaja, skitsamma. :)

Nu ska jag försöka laga någon middag och äta den sen, var tanken. Men jag vet inte vad jag ska laga. Är sugen på det vi åt i lördags. Hemgjorda pommes frites (ugnsbakad potatis, ej friterat), hemgjord hamburgare (pannbiff typ) och hemgjord guacamole med massor av vitlök....mmm...

61270-1192

Kommentarer
Postat av: mamma jansson

mums ser smarrigt ut, vill också ha...
Jag sitter här framför min nya skärm, en 22 tummare:)
Rolle överasskade o ville köpa till mig, visst e han snäll. Vi ses o hörs:)

Kramisar

2008-02-19 @ 19:19:17
Postat av: Martin

Jättefint kollage! Gillar "Herr Linnea"-gubben som äter kakor mäst :)

Ett dubbelt A4 är ett A3. Vilket alltså betyder att ett dubblet A3 är ett A2 osv ;)
http://sv.wikipedia.org/wiki/Pappersformat

2008-02-20 @ 09:49:24
Postat av: Jenny

ja det är superkul att få komma iväg lite, men jag trivs så himla bra i "min" butik så nu har jag börjar längta tillbaka, ska bli skönt att åka dit imorgon :) ja jag vet, väsby är off, men den butiken jag är i på fredag är ännu mer off ;) häftigt kollage btw! :D


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback