Fattig igen

Jag minns den tiden på pengar inte var något problem. Jag minns den tiden då jag kunde köpa det jag behövde. Jag minns den tiden mycket väl.

Nu är den tiden förbi...i alla fall för ett tag. För nu är jag fattig igen. Måste fråga Martin om pengar. Dock har vi ju ett litet projekt på g som jag hoppas ska generera lite inkomst, kanske inte flera tusen i månaden, men en liten extrasumma sådär. Samtidigt är det en av mina drömmar som går i uppfyllelse om det fungerar. Så då blir det att slå två flugor i samma smäll. Och det vore ju så rooooligt! Inte att slå flugor, utan att få pengar för nåt jag drömt om länge. Något man jobbar för och något man verkligen vill.

Men jag måste säga det igen, även fast mitt jobb inte gav mig några enorma summor så klarade jag mig väldigt bra på det. Jag kunde spara lite varje månad och så kunde jag köpa det jag behövde och ibland bara det jag ville ha, utan att det var behövligt på riktigt. Det saknar jag.

Jag hoppas att csn ger mig pengar snart...

Kommentarer
Postat av: Anonym

Tråkväder i helgen, klippningen får bli till helgen då:( Min data lever sitt eget liv igen så kanske kommer det två lika inlägg...
Imorgon åker jag till mormor, hoppas du får några pengar snart:)
KRAAAAM

2007-09-10 @ 17:56:54
Postat av: AM

hej...finkammar igenom viskomsidan o finner en liten länk hit. spännande att läsa tankar av någon man kommer att lära känna inom en överskådlig framtid! håller ej med om grupperingar (trots att sådant är typiskt tjejer o det är väldigt gott om sådana i vår klass), tycker att hela klassen är mycket splittrad än så länge, det känns som om alla bara avdunstar efter dagens slut. lite trist. särskillt när det regnar, man är förkyld o hela livet börjar kännas höst o det ÄR fruktansvärt jobbigt att hålla på o lära känna massa nya männsikor hela dagarna, det är mycket påfrestande den här första tiden innan saker o ting faller på plats. men vi grejar det! o ses i skolan endera dagen... ha det gott så länge. AM

2007-09-11 @ 20:23:16
Postat av: Malin

Hej!
Va kul att du hittade hit!
Jag är ju rätt pessimistisk när det gäller nya människor vet du, tror alltid att ingen gillar mig. Haha!
Jag avdunstar efter skolans slut eftersom jag är så himlans trött då..och vill mest hem till soffan. ;) Men självklart vore det kul att hitt på nå någon dag. :)
Du är i grupp B förresten, tror jag vet vem du är, fast du bara skrev AM: :)
Ha det fint! See u.


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback