Malin - the alcoholic

Nu sitter jag här igen. Jag mår inget vidare, det känns som en förkylning på G. Vore ju passande eftersom jag fyller år imorgon. Alla i klassen har ju snörvlat och varit hemma pga sjukdom nu det senaste så det skulle ju vara konstigt om jag inte alls blev smittad. Jag brukar iofs bara bli smittad om det är någon som har magsjuka, inte förkylning...

I Farsta centrum satt en man och matade duvorna. Han såg ut att ha trevligt där bland alla fåglarna. Duvorna satt på hans hand och åt, brödsmulor i massor.
Jag vandrade till djuraffären och shoppade frön och godis åt mina egna fåglar. Hoppas de blir nöjda.

Inne på Åhléns köpte jag en salladsskål, som jag saknat länge. Inne på Lagerhaus köpte jag 8 stycken glöggmuggar, samt gröna salladsbestick (grönt är skönt och en av mina favoritfärger. Grönt och lila, det är mina färger det) och döskallemarshmallows.

Sista anhalten var Systembolaget. Där handlade jag en box vitt vin, en flaska malibu, en liten flaska bacardi, en liten flaska vodka samt en flaska Grådask (ja, det är portvin och ja, det ÄR gott).

Lite är till för att ha imorrn och bjuda på. Men sen gillar jag att ha lite sprit hemma. Och det där lät ju inte alls lite halvalkoholiserat av mig...alltså, jag dricker väldigt sällan alkohol. Är "full" kanske tre gånger om året. Så nu vet alla det. Men det kan vara trevligt med en drink nån gång ibland och en pina colada är inte alls äckligt. Uss, man kan inte skriva om alkohol utan att det låter dumt... Tur att det inte är så många som läser min blogg..

Kommentarer
Postat av: mamma jansson

Får se om jag e tablettfri imorgon så jag kan få nån dricka med alkohol i:) Oj det lät som om jag e tablettmissbrukare...hahaha
Ses imorgon Kramisar

2007-11-09 @ 16:42:15
Postat av: madde

gratulerar på födelsedagen!! =)
hoppas du får en fin dag utan för mkt snor.

Postat av: Ida

Grattis på födelsedagen!

Kram

2007-11-10 @ 11:05:27

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback