Hiding behind the Phantom

Igår på klassfesten spetsade jag till sminket litet.



Då såg jag ut ungefär såhär. Det var finare i verkligheten. Det jobbiga var att det såklart rann ur ena ögat (alltid det vänstra) och det förstörde det på det ögat...men någon timme in i festen hade det slutat rinna så jag gick in på toa och fyllde i det som saknades (använde flytande eyeliner). Hoho, så tokigt det kan bli. Och intressant också!
Det var en helt okej fest i alla fall. Alla var trevliga och på bra humör. Dock gick jag vid halv elva när några andra också gick. Jag började få värk i skallen igen så kände att det var lika bra. Men det var en trevlig kväll.

Idag har jag varit på café med en i klassen och funderat lite över vårt lilla arbete som vi ska redovisa på måndag. Vi ska planera en lektion och sedan hålla den för klassen. Haha. Jag köpte lite rekvisita:



Får se om vi får användning av dem, annars är det ju aldrig tråkigt med serietidningar!
Efter stan var jag till mamma en sväng och åt lite mat och pratade som vi brukar göra. Jag hade köpt med mig specialbullar (bullar i muffinsform, size giganto) som vi fikade på. Orkade knappt en halv bulle. :)

När jag kom hem för en stund sedan fotade jag ett självporträtt, rätt fult och suddigt för övrigt. Men kolla..det ser liksom ut som jag är svullen om ena kinden.



Som om jag har en vindruva innanför där eller har sparat maten sedan middagen. Haha! Jaja, skumt i alla fall. Har väl så mycket bölder i ansiktet att det ser ut som jag försöker imitera Brando.

Nu ska jag strax i sängen, det är en dag imorgon också. Då ska vi på ett studiebesök kl 10 och därefter ska arbetet fixas klart inför måndagens redovisning.

Förresten så har jag ännu inte döpt min dator. Jag funderar på om det är en han eller en hon. Jag har ju svårt för att se saker som honor så det kanske är en något feminin han då? Namn...humhum...va svårt. Haha!

Kommentarer
Postat av: mamma jansson

Varför inte döpa HENNE till Rosy.......haha fyndigt va!!
Inatt somnade jag vid kvart i tre o vaknade igen tjugo över fyra, ingen ide o försöka igen för jag ska ju ändå åka om ett tag, blir ju så trött om man somnar om bara för en stund igen. Nya tag o hoppas på den kommande natten...Må gott Kramisar

2007-11-16 @ 06:07:09
Postat av: madde

ekooooooorren malin!! =)

som vanligt fina bilder.


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback