The more you know...

Lite onödigt berättande om natten (varning för mycket text):

Jag hatar att gå barfota på gräs, det ilar i hela kroppen på mig när mina tår nuddar vid gräs...är lite avundsjuk på folk som klarar av att springa barfota på stora gräsmattor, fast på samma gång ryser jag när jag tänker på deras bara fötter mot det obehagliga gräset...

Jag är som mest kreativ på nätterna, då jag verkligen inte har tid att vara kreativ utan bör sova sängen. Men om jag inte jobbar kan jag sitta många timmar och pyssla, måla, fotografera, pilla i ps...ja vad som helst. Kanske inte är så ovanligt i och för sig. Finns ju många nattugglor därute.

En av mina favoritfilmer är Velvet Goldmine. Jag och min kompis sprang runt i stans alla videobutiker för att få tag i filmaffischer, men det tycktes inte finnas några. Min kompis hittade en men då var ju jag kvar. Till slut, i en videobutik långt från stan, hittade jag en! Jag rekommenderar den filmen!

Jag var lite kär i Jesper Salén när jag var elva år. Jag hade sett Kådisbellan fem gånger på bio. En dag ringde jag till honom, men vågade inte prata. Då ringde han upp på kvällen och pratade lite med mig. Han frågade om det var jag som brukade ringa och stöna i luren. Haha.

Jag avskyr verkligen gorgonzola. När jag och Martin bodde i Göteborg hade vi världens bästa pizzeria granne med oss (Herkules pizza, på Herkulesgatan 26, Hisingen - gå dit om du har vägarna förbi). En dag var vi så hungriga så vi bestämde att vi skulle köpa pizza där. Vi beställde, fick pizzorna, gick hem och satte på filmen vi hyrt och så skulle vi äta..men jag tyckte att något var fel. Något smakade gammalt och jag trodde de lagt på något mögligt eller ruttet på pizzan. Jag kunde inte äta upp utan spottade ut den och så gick vi ner och sa till. Då sa han att det var ju gorgonzola på pizzan. Nejmen det kunde det ju inte vara, påstod jag.
Men det var det. Jag hade tänkt fel när jag beställde. Jag tänkte mozarella men ut kom väl gorgonzola. Sen var vi påväg ut och jag kände mig skamsen och dum. En av de som jobbade där ropade åt mig att jag skulle få en ny pizza eftersom jag ändå inte skulle äta upp den jag redan spottat ut. ;)
Så jag fick en helt ny pizza, gratis.
Ni ser ju, Herkules pizza är den bästa pizza i stada.
Och jag har skrivit ordet pizza 11 gånger med den sista inräknad.

Och för att inte verka skum: Nej, det var inte jag som brukade ringa och stöna i Jesper Saléns telefon.

Kommentarer
Postat av: madde

njaaaa..d va säkert du som ringde o stönade i hans lur. ;P *hehe*
ja vågade aldrig se kådisbellan för ja trodde alltid d va en porrfilm när ja va mindre o ville inte bli accosierad(stavas d så?) me porr då....haha.


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback