En smak av medelhavet



Jag gjorde enkel men ack så *svordom* god mat idag. Den smakade Grekland, även om jag inte direkt vet om det jag gjorde var särskilt grekiskt. Jag gjorde stekt halloumi (en slags ost) med ugnsrostad potatis kryddad med dragon. Till det gjorde jag vitlöksyoghurt. Sen hade jag paprika/chili-creme fraiche hemma som jag också tog en klick av. Tomat och gurka fick agera grönsaker idag.

Mitt matintag under denna dag ser ut såhär:

Frukost: 2 löskokta ägg, fil (kefir) med rågfras, 1glas morotsjuice
Lunch: Omelett med champinjoner, lök och lite ost, en halv tomat, en avocado, 1 glas vatten
Fika: En halv kopp kaffe och en kaka
Mellanmål: Ananas och honungsmelon skuren i bitar
Dessutom: Några pistachnötter och en Fox-karamell
Middagen har jag ju redan nämnt.
Vatten dricker jag alltid mycket så jag orkade inte skriva ner alla glas jag drack. ;)

Kommentarer
Postat av: Anna

tja som du ser är det skum på latten på bilden så skum var inga problem =)

mmm jag är ju en mörkrumsälskare i grund och botten..har ju bara fotat digitalt sedan i höstas...saknar labbvätskor och så där...hihi.
*kramar*


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback