Vårlängtan

Potatisen kokar. Jag ska äta sill och potatis till sen lunch idag. Är rätt hungrig. Hade ingen matlust what so ever till frukost och åt bara tre knäckebrödsmackor med pepparrotsfärskost på...lite kaffe och ett par tortillachips slank ner också. Så...hungrig är jag nu. Bjöd Rocki på lite chips med, det var populärt.
Har även hunnit inhandla lite mat på Hemköp. Så nu finns det lite hemma. Men jag glömde Bregott.

Idag är det vår ute. Solen skiner och marken börjar titta fram under isen. På balkongen värmer solen faktiskt riktigt bra, nästan så man vill ställa ut utemöblerna där snart. Måste bara kasta allt bråte som fått vara på balkongen under vintern. Sen får det bli en liten tur till Ikea om någon vecka igen. Jag vill köpa lite krukor att ha därute. Har ju bara en, där vi hade våra smultron förra sommaren. Jag ska plantera lite färggranna blommor att ställa lite varstans. Så kul med stor balkong. Ska fota den sen när det blir vår och vackert.

Igår åkte vi till Ikea också, och införskaffade en tv-bänk, även kallad Side-board nuförtiden (Lack, vit). Dessutom köpte vi en till cd-hylla (benno, vit), en klädställning (portis) och en badrumspall (molger). Sen blev det lite smågrejer; doftljus, vattenkanna, galgar, tidskriftssamlare, lågenergilampor, skoförvaring...ja, lite smått.

Nu är det dags för lunch.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback