The Pink Wedding Puffo

Igår, när jag såg ut som en stor rosa puffkudde, så gifte sig min mamma med sin Rolle. Nu kanske man skulle kunna tro att jag ska skriva om deras fina dag, men jag kan inte göra det utan att vara lite egoistisk också. Det är ju ändå min egen blogg. Haha.
Jag tror att jag har någon form av omvänd anorexia. Jag vet, man ska inte skoja om sjukdomar, men jag tycker det är så himla skumt att jag inte känner mig så tjock som jag är. Jag kan se i spegeln en normal tjej, och känner mig inte alls särskilt rund utan mer normal. Så ser jag bilder av mig själv och det är då jag inser att guuuuuud va rund hon är den där tjejen...och det är ju JAG...
Och när man har anorexia ser man ju sig själv i spegeln och tänker att man är skittjock fast man är det motsatta, eller har jag fel? Då måste jag ju antingen ha fel på synen eller ha omvänd anorexia? Äh, jag ger upp. Jag får banta lite till helt enkelt...
Den enda bilden som blev bra av mig igår är den här suddiga saken som min morbror Stig tog:

Alla de andra, mestadels helkroppsbilder, såg rent ut sagt förjävliga ut. Helt puffig i ansiktet och kroppen såg ut som, ja som jag skrev i början; en stor rosa puffkudde. Men det är mammas och Rolles dag så jag kan leva med dessa bilder...tror jag. De var väldigt fina själva i alla fall.

Jag hade snabbmålat en tavla till dem i present och de blev väldigt glada för den. Jag målade ett porträtt, med ett av de första fotona som jag tog av dem tillsammans, som förlaga. Jag mixtrade lite med fotot i datorn och använde mig sedan av en overheadapparat för att förstora upp den så jag slapp måla av för hand. Nu behövde jag bara rita av linjerna på tavlan, skitbra grej det där.

Jag sa till dem att tavlan inte var helt klar, men att jag ville ge dem den på deras dag, men de tyckte inte det behövde ändras något. Kanske att jag smyger dit med lite färg någon dag.. :)

Martin tog en fin bild av en fisk (de hade små skålar med en fisk i varje på borden) som blev jättefin:

Det verkade som om mina bröllopscupcakes var uppskattade också. Alla undrade hur jag fick in grejset i mitten. Haha. Jag svarade att det handlade om lite magi!

Och nu så är de herr och fru. Jag hoppas de var nöjda med min insats och att de kommer anställa mig i fortsättningen. ;) Min bror som stod i baren och blandade drinkar, var riktigt trevlig igår. Tack bror!



Kommentarer
Postat av: mamma Jansson

Tack älskade dotter för din STORA insats, du förgyllde vår dag med stor bravur. Tavlan är uppsatt på väggen, bevis på att den va uppskattad eller hur:) Utan dig hade det blivit väldigt jobbigt. Ser fram emot att se fler kort sen.
Kram från mamma jansson o plastpappa jansson

2007-06-23 @ 14:49:44
Postat av: mamma jansson

Du va såååå fin i din klänning, det av många som sa det, så det så:) O självklart ska du få fixa fler fester om du orkar med våra krav;)
Kramisar

2007-06-23 @ 14:57:10
Postat av: mamma jansson

Nu e vår bild du knäppte vid kyrkan som skrivbordsunderlägg:)
kramen

2007-06-23 @ 15:14:55
Postat av: madde

oj vilken sötnos te bror du har. =)
skitsnygg bild du målade!!
va fin din mor o hennes MAN va/e! :)

Postat av: anna

underbara muffins, fin text,
and you look lovely...
hhmm jag har en tendens att tycka att jag är smal tills jag ser en tjej som är smal..och då blir jag hungrig och tänker att jag måsta äta det den smala tjejen antagligen inte äter...typ.
pussa på dig gumman!

2007-06-23 @ 21:26:05
URL: http://pyttis.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback