The living problem

61270-560
bild lånad från HSB:s hemsida

Så var man där igen då. Med flyttankar. Vi har hittat en lägenhet som vi vill ha. En trea på 74 kvm. De ska börja byggas i höst och inflytt är 2009. Så det är inte direkt så att vi ska flytta idag, men det blir i alla fall en del tankar som börjar mala...dels är det en bostadsrätt. Det tycker jag om, för då får man bestämma mer när det gäller sitt boende. Dels är det en bostadsrätt (haha), det tycker jag verkar lite läskigt för man får mer ansvar än när man har hyresrätt. Man kan inte bara ringa fastighetsskötaren när något är trasigt eller så.
Det ingår dessutom tvättmaskin+torktumlare i alla lägenheter, vilket ju inte alls är fel! Balkong in mot gården har jag saknat länge. Helt nybyggt innebär fräscht! Och en trea är inte fel om man funderar på bebis.

Men - det kan bli dyrt. Ska man bo i Stockholm fårt man pröjsa. Vi hoppas få en räkning på ca 8000 varje månad men har vi otur kan den gå upp emot 10.000 sa Martin. Det känns väldigt dyrt...med tanke på att vi har 5000 i hyra nu...Men ikväll ska jag och Martin åka till området och kika lite. Det ligger på gångavstånd från Globen också och det tar väl en 15 min till stan kan jag tänka. Allt är sketabra förutom att det blir dyrt...så vi har en vecka på oss att bestämma oss. Vi ska träffa banken på måndag och prata lån.

Märk att det är mina första lånade bilder sedan jag startade denna blogg...jag brukar alltid ha mina egna annars, men eftersom jag ju inte kan fota hus som inte ens existerar ännu fick jag låna från HSB. Det är sådär det är planerat att se ut. Fast vi kommer ju inreda med våra grejer såklart, detta är ju bara fixade fotomontage för att illustrera lite.

61270-561
bild lånad från HSB:s hemsida

Kommentarer
Postat av: mamma jansson

Du får berätta mera imorgon kväll då, var nånstans nära globen ligger det?
C U tomorrow
kramkram

2007-06-27 @ 17:31:19
Postat av: Malin

Det ligger vid Blåsut, så det finns buss till Juliaborg därifrån, bra va? ;) Tar lika lång tid som det gör nu med bussen. :) Om ni nu bor kvar där då vill säga. :)
Vi pratar mer imorrn. Nu ska jag iväg.
Puss o kram

Postat av: anna

ÅK OCH SHOPPA MED DIG! det är en order!
åhh vad kul med nytt och fräscht..hoppas om ni vill att det blir erat!
Men bebis? näe tack!
haha..
Åhh blåsut! Jag bodde i enskededalen ett tag - d gick jag av vid blåsut station!
kramar i mängder!

2007-06-27 @ 18:43:56
URL: http://pyttis.blogg.se
Postat av: madde

planerar ni bebis??????????????????????????????????

2007-06-28 @ 00:51:31
URL: http://www.muffinsmadde.blogg.se
Postat av: Carin

Jag tycker ni ska köpa!! Hade samma tankar som dig innan jag köpte min lägenhet men jag har aldrig ångrat mig. Iofs är det väl skillnad på boendekostnaderna i Umeå och Stockholm, men iallafall.. Hely nybyggda lägenheter dessutom. KÖP! :)

2007-06-28 @ 14:03:44
URL: http://ladyscorpio.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback