Fågeln som förlorade sina vingar



När jag gick hem från mamma idag såg jag ett par fågelvingar på marken...ett par fågelvingar utan fågelkropp...Jag undrade hur det gick till när fågeln blev av med sina vingar...och blev lite sorgsen. Jag älskar ju fåglar och brukar alltid ropa till "titta så sööööööt" när jag ser en fågel. "Hej lilla fågel, hur är det med dig då?" brukar jag fråga, precis som om jag skulle få ett svar.
En dag mötte jag en liten fågel som satt på gräsmattan. Den stannade, tittade på mig. Jag gick närmare och tittade tillbaka. Den fortsatte titta på mig...sen tittade den sig lite omkring och flög sin väg. Jag tror vi fick kontakt där ett tag.
När jag vandrade mot bussen idag försökte jag dra in lite av den goda sommarfuktiga lukten i min täppta näsa. Jag stod sedan ett par minuter i solen och väntade på bussen som kom lite sent, som vanligt. Funderade lite...jag är så himla stressad men jag har faktiskt lärt mig under mina träffar med stresshanteringsgruppen...att tänka på varför jag stressar och försöka ändra tankebanorna. Man ska göra en sak i taget och enbart tänka på det man gör när man gör det. Inte tänka "imorgon måste jag" etc...det är svårt men det hjälper litegrann.

Nu har jag precis pysslat klart en grej och ska börja med nästa. Sedan är det en sak till som ska göras...imorgon samma sak...Men...En sak i taget...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback