Det var då det



Detta är bilder av mig för cirka fem år sedan, alltså när jag var 20. Då hade jag lyckats gå ner till den vikten jag trivdes som bäst i...och nu har jag gått upp igen. Jag blir lite ledsen när jag tittar på bilderna men samtidigt är det en sporre. Så vill jag se ut igen. Jag var så mycket finare där, och hade finare former i ansiktet, ingen dum dubbelhaka som stirrade på mig i spegeln varje morgon, ingen mage som störde mig i mina klädval och jag kunde ha de kläder jag ville. Om man bortser från att brösten självklart var stora då med (även om de blitt större i och med viktuppgång), så vissa tröjor och skjortor var svårt då med.

Lägg märke till mitt mörka hår..det trivdes jag bra i, men nu har jag kommit fram till att jag är 25 år gammal, going on 26, så nu får mitt hår förbli naturligt. Jag orkar dessutom inte färga varannan månad då utväxten var ett helvete... Jag funderar dock på att ljusa upp mitt hår med lite slingor. Det ger ju inte heller någon helvetisk utväxt.
Kanske att ni snart får se bilder av hur ful jag var som tonåring med, man kan aldrig veta. För jag var så fuuuuul. Haha.

Kommentarer
Postat av: anna

förstår precis hur du känner..förutom att jag minns förra sommarenn då jag gick ner i vikt och trivdes..nu har jag inte vågat ställa mig på vågen...
jag kan också se tillbaka 10 år..då jag vägde jättemycket och vara glad att jag inte ser ut så nu..men ledsen för att jag skösade bort mina tonår på att vara skitfull..
min mage, mina lår och mina kortväxthet är i vägen när jag väljer kläder..
Ja jag har haft sköna dagar nu..å andra sidan känns allt ovisst..hur går det med framtide kommer jag få in pengar? kommer jag klara mig som egen företagare? när får jag pengar nästa gång??
fast vet du?? Ikväll öppnar antgaligen min webshop!!
kramar om dig massa mycket..och vet du en sak till? Jag tycker du är vackrare nu..har inte sett nån dubbelhaka heller.
kram!

Postat av: madde

guuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuud va fina kläder, ääääälskar kjolen!!!!!

2007-06-16 @ 00:52:00
URL: http://www.muffinsmadde.blogg.se
Postat av: anna

10 kilo till?? är det nåt kvar av dig då?
klart du har samma möjligheter som jag gumman..jag har ju kämpat i flera år och väntat på " the break"..och det är ju inte ens säkert att det blir nåt utav detta heller...
hoppas du har en bra lördag gumman!
kramar!

2007-06-16 @ 13:31:12
URL: http://pyttis.blogg.se
Postat av: mamma annsan

Tack min kära dotter för en jätterolig eftermiddag med mina kära, ett minne förlivet:))
Kramkramkramisar

2007-06-16 @ 20:40:52
Postat av: anna

jag väljer också mina bilder med "omsorg"..och jag retuscherar ju bort alla bölder jämt...
Kan också vissa dagar tycka att "shit jag är ju smal"..tills jag ser andra tjejers ben och hur kläder sitter på dom eller att jag inte kommer ett enda par jeans på Gina Tricot.
Jag gick ju ner 22 kilo en gång på 1,5 år..har en hel del löst fläsk från den tiden..och låren blir fasiken aldrig bra eller fasta..trots att jag går en massa, springer och har styrketränat..
Ja jag hoppas verkligen att nån kommer köpa nåt...nån..hehe..
hur har du det idag gumman??
kramar!

2007-06-17 @ 18:42:43
URL: http://pyttis.blogg.se
Postat av: anna

jag tycker också vi är lika gumman - och jag gillar dig massor =)
jag ser dig som vän!
Då när jag gick ner massor - från 80-58 krävdes inte så mycket egentligen..jag gick promenader 2 ggr i veckan, drack inte läsk och tog bara en portion mat varje måltid istället för 2-3...
detta var 98-2000.
Sedan dess har jag pendlat från 58-65, från 65 -59 för att förra sommaren gå ner till 54..nu vet jag inte vad jag väger för jag började gå upp i våras och jag vågar inte ställa mig på vågen just nu och antagligen bli skitledsen och än mer självhatisk..
Men jag anstränger mig ju än mer nu än vad jag gjorde när jag tappade 22 kilo.
Nu äter jag nästan uteslutet vegatarisk, nästan aldrig läsk, går promenader varje dag eller springer, en portion mat men mer grönsaker, är med noggrann med vad jag egtnlugen stoppar i mig...
Jag går jättelätt upp i vikt..av ingenting känns det som.
jag äter nästan aldrig kött, inte pommes eller klyftpotats, inga bearnaisesåser, inte smör på mackan när jag äter mackor..alltid fullkorn, dinkel eller grovt...men men...
kramar!

2007-06-17 @ 21:29:27
URL: http://pyttis.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback