Ingen tsunami

Hej fran Phuket!

Nu har vi testat stranden en gang men det ar lite mycket vagor pga arstiden. Martin var ute och smygsimmade lite fast man inte fick egentligen. Vattnet ar varmt och skont i alla fall. Vi tankte kolla pa lite dragshow med Simon Cabaret, bara massa glitter. Haha. Fast inte idag alltsa. Det ar tva ganger per dag som det ar forestallning.
Sen ska Martin dyka nan dag eller tva. Jag sjalv tycker att vi ska passa pa att vila oss och ata god mat for att orka jobba ett ar till sedan. :)
Jag har varit har forut men kanner inte igen nat alls typ. Det var ju 1996 liksom. Sa det ar sig inte direkt likt. Vi bor vid Karon Beach, som ar lugnast. I Patong verkade det vara for skranigt tyckte jag. Sa Martin fick glatt noja sig med denna strand. Haha.
Vart hotell heter The little mermaid hotel och vi har ett dubbelrum med dusch och toalett, samt tv med svensk kanal. Sedan har vi aven en minibar med gigantiska flaskor sprit. Vi betalar ca 600 baht per natt for det, men det ar det vart.
Det finns skyltar for evakuering vid tsunami nu uppsatta lite har och var. Det fanns inte for 11 ar sedan. Vi har inte stott pa nagon tsunami annu.

Men bussresan hit var ju ocksa ett aventyr pa 20 timmar. Jag har i alla fall fatt ganska mycket nog av sadana resor nu. For usch, man mar daligt, far inte ata ordentligt, inte ga pa toa ordentligt...och skitig blir man. Dessutom var det ju inget benutrymme sa bade jag och Martin fick ju knavark hela bussresan...sa jag ar i alla fall riktigt glad over att vi ska flyga resten av vara resor.

Och nu nu nu, har jag antligen shoppat pa mig ett par pasar yoyo's! Olika smaker. Och rolig och god frukt som jag troligen inte kommer ta med hem men i alla fall. Vi ater den ju har och fotar den. Haha.
Grona apelsiner och nan konstig morklila sak med vita fruktklyftor inuti..hm..och sa rambutan forstas.

I Asien har de nagot som heter Whitening cream, undrar om det ar det som Michael Jackson anvander? Han kanske har varit mycket i Asien?

Kommentarer
Postat av: mamma jansson

Åh va kul att jag fick läsa lite igen:) Nä kan tänka mig att du inte känner igen dig för så mycket nya byggnade hade kommit upp när jag senast va där, vet ej om de står kvar sen tzunamin. Har ni varit inne i Kata? o käka på den där resturangen som vi käkade på med broar att gå på? Här e allt bara fint, har tagit bort två ägg nu. Kramisar till er båda från sverige

2007-07-25 @ 16:17:05
Postat av: Barbro

Igår var vi på Waldemarsudde och såg mycket trevligt bl a en utställning av jättelika "oljor" med motiv från sagan om ringen. Har ni sett den? Idag blev det en LÅNG resa (allt är relativt förstås) med pendeltåg till Bålsta och promenad
till Åbergs museum.
Kul att höra ifrån er.
I morgon far vi nog till stan och kollar segelfartyg. Tror det var 116 som ska kommahit inför Tall Ship Race.
Fortsätt att ha det bra. Ser fram emot att få se bilder när jag kommer ner till tjejmilen!

2007-07-25 @ 19:29:03
Postat av: anna

hej gumman! åh hoppas ni har "the time of your lives" där borta!
Många kramar från mig!!!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback