Dyk bokat och mat har atits

Sa satt man har igen.
Nu har Martin i alla fall bokat dykresa mandag och onsdag, sa han ska under ytan igen. Det var ett tag sedan men vi hoppas det ska ga bra anda. Den ena dagen var det i PhiPhi Islands och koraller, fiskar och sant och den andra dagen blir det ett vrak. Sa jag tror i alla fall att han kommer fa trevligt. Jag tankte passa pa att sola litegrann, typ en halvtimme eller sa. For mer klarar jag nog inte av. Haha. Jag kommer vara lika grisrosa nar jag kommer hem som nar jag akte. Men hellre det an illrod och flagande.

Vi har idag atit haj (martin) och thaimat (malin), med glass med cashewnotter och chokladsas (Malin) och friterad banan (martin) till efterratt. Varsin ananas-banan-shake slank ner ocksa. 700 baht for allt.
Vi forsoker fundera ut lite souvenirer till folk, va ska man kopa till vem och sadar. Det ar ju skitsvart. Slutar med saronger till alla. Haha, nej men nat annat blir det nog i alla fall.

Kommentarer
Postat av: mamma jansson

hejsvejs på er, ni verkar må jättebra där långt borta:) Hoppas dykningen går bra för Martin, kan ju va lite knepigt efter ett långt uppehåll!! Dyka vrak, ska man inte gå kurs för det, jaja här hemma e det väl annorlunda. Bra att du inte solar för mycket, man ska tänka på huden:) Må gott mina kära puss o kram till er.

2007-07-27 @ 17:43:01
Postat av: barbro

här regnar det en skvätt då och då. hyfsad temperatur dock. Idag blev det Tin-Tin på havet på sjöhistoriska museet och sen lunch på etnografiska och fika + Astrid Lindgren på Kulturhuset. Fortsätt att ha det bra/Barbro

2007-07-27 @ 21:37:40
Postat av: mamma jansson

Ja den där mörklila frukten med vita klyftor i, den e jättegod, jag fick smaka sån av kai o cat. Igår köpte jag massor av frukt, kiwi, nektariner o två sorters meloner, ena behövde jag ej betala för kassörskan glömde o slå in den. Det såg jag först när jag kom hem o kollade kvittot, men inte åkte jag tebax;)Ska ha fruktsallad till efterrätt idag tänkte jag, o pizza först då. Orkar inte göra nån mat, så svårt att komma på nåt. Må gott kramisar till er båda.

2007-07-28 @ 14:30:45

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback