Canon och Nikon - två att lita på



Igår såg jag ut såhär.
Jag provade vår nya kamera. Vi köpte en Canon IXUS 850. Den var väldigt behändig och var lätt att fotografera med. På den vänstra bilden har jag fotat i spegel, med blixt..bidde ju sådär, men så är det ju alltid när man fotar i spegel. På bilden till höger har jag bara ljus från fönstret.

Jag har velat ha en liten kompakt digitalare sen vår gamla började krångla och vi lånade ut den till Martins pappa. Nu har vi en ny, fräsch sak! Vi ska ta med den och vår systemare Nikon till Asien, det kommer bli mycket bilder sedan! Vi har Canon inställd så det får plats 1000 bilder som det är nu, sen har vi med oss en Ipod som vi kan föra över bilder till när kameran är full. Hoppas det funkar. Jag vill inte bli av med bilder från resan..tänk om de raderas...nej nej, hemska tanke!
Jag hoppas på att våra polare Canon och Nikon kan hålla sams nu bara...

Kommentarer
Postat av: mamma jansson

Du på minner om Hon skådespelerskan som va me i änglagård.......vad hon nu heter, jo lite grann på första bilden.
Kramisar

2007-07-13 @ 10:36:29
Postat av: Malin

Haha, menar du Helena Bergström? Haha, ja det var ju verkligen likt. Mamma har du tänkt på att skaffa nya glasögon? ;)
Kram

Postat av: Anonym

Näe men linser....hahaha;)
Vi ses imöre då.
kramisar

2007-07-14 @ 17:16:58
Postat av: anna

jag är en canon-lover jag...
ja jag o stefan tröttnade med på wow..har inte spelat sen i februari eller nåt då vi tröttnade på alla "slå ihjäl 12 st blalbal o 12 st blabla"..hela tiden..och det var ju likdant igår..
kram

2007-07-14 @ 18:27:02
URL: http://pyttis.blogg.se
Postat av: barbro

Oj vad spännande! Oh vad härligt att komma iväg med lite bagage. Jag har efter alla mina år inte lärt mig ett enda dugg verkar det som - hade alldeles för mycket packning till Irland.
Synd att vi inte hinner ses - vi kommer till Stockholm på torsdag kväll och lånar Pers hus när han är borta.
Ha det jättebra på resan!
Vi ses ju till tjejmilen i alla fall!

2007-07-15 @ 09:57:32

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback