weightless

61270-96

Jag sitter och är trött fortfarande. Tänker på vikten. Den ska neråt i år igen. Tio kilo till ska ju bort, dock behöver det inte gå med raketfart. Det får ta den tid det tar, som med de andra kilona som försvann förra året.
Jag fick verkligen en chock när jag ställde mig på vågen den där gången i februari 2006 och såg vad jag vägde. Så mycket ska jag aldrig mer väga, med undantag för graviditet. Mamma gick ju upp 18 kilo när hon väntade mig så jag vet ju vad jag har att vänta.
Därför är det ju rätt bra om jag lyckas gå ner lite innan jag överhuvudtaget står där med barn i magen. Plus att det ju blir en till tjejmil i sommar, och den ska man ju orka runt igen och slå den gamla tiden.
Just nu har jag på mig en fin t-shirt som det står "jag tränar inför tjejmilen 2007"på. Haha. Jag fick den av Martins faster som lurade med mig på min första tjejmil 2006. Och då menar jag verkligen att hon lurade med mig. :) Men det var ett bra initiativ, som ju gör att man känner sig tvungen att träna och gå ut och springa. Kanske ska fortsätta med tjejmilen så man förhoppningsvis håller sig rörlig och inte blir en säck potatis igen.

Idag ska jag ut och promenera en timme hade jag tänkt, ipoden ligger på laddning och "träningskläderna" är på (ja, den där fina tröjan använder jag ju när jag tränar, inte annars). Ska bara käka lite lunch och såna där viktiga saker innan jag beger mig ut. Och nu kom solen fram.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback