semmeltåg

Så satt man här igen. Innan jag satte mig här igen så var jag på stan. Jag var på stan i cirka en timme, sen satte jag mig på tåget tillbaka till tryggheten och lunchen som väntade hemma. Jag införskaffade i alla fall det jag åkte till stan för, dvs detta:

61270-120

*fimolera i ett par trevliga färger (ska göra lite kul grejer jag planerat ett tag)
*träpärlor med mönster
*rocaillepärlor i två olika turkosa nyanser
*lite färgglatt garn (nej, jag ska inte sticka något, det ska bli något annat av detta garnnystan)
*två skissböcker som var på rea (snygga svarta)
*vaxad lintråd (svart)
*vaxad bomullstråd (svart)
*två tuber akrylfärg
*två pannåer (som inte fick vara med på bild för de är för stora och fula - haha...öh?)
Ja, det stannade vid två pannåer då jag ju hade tre hemma och fem var ju det totala antalet jag behövde..så då blev det två inköpta idag.

Ja, egentligen var det ju inte allt detta jag skulle införskaffa..det blev lite mer mitt i alla pysseltankar..men det är så i hobbyaffärer..man vill ju ha allt....
Självklart gav expediten mig världens största kasse också, så jag fick gå hela vägen med armen uppdragen så jag fick ont. Hallå, jag är kort, jag kan inte bära för stora kassar, de kommer garanterat släpa i marken. Dessutom hade varorna fått plats i en hälften så stor påse...

Sedan skulle jag köpa semlor på seveneleven. In går jag, beställer två semlor (nej jag ska inte äta båda själv), ställer ner min stora otympliga kasse och tar fram plånboken och 25 kronor, betalar, plockar upp min stora otympliga kasse och går därifrån. Utan några semlor. Jag hann komma ner till tunnelbanan innan jag kom på det..så jag fick gå tillbaka och hämta dem. Semlorna stod kvar vid kassan och de bara skrattade åt mig (ja expediterna, inte semlorna) när jag kom infarandes med kommentaren; "Det är mina!". Haha.
Sedan missade jag precis tunnelbanan och fick vänta på nästa.



Psst! Allt är inte från samma affär, jag var både på Kreatima och Panduro. Det var på evilKreatima jag fick den stora påsen.

Kommentarer
Postat av: madde

shopping malin =D

2007-02-13 @ 21:38:04

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback