Köttbulle? Jag?

Jag gillar köttbullar. Ordentligt stekta med grillkrydda. Jag har ätit köttbullar två middagar i rad. Idag och igår. Jag gillar när de är sådär frasigt knapriga på utsidan. Det är kanske inte så väldigt nyttigt men ack så gott. Fast mina hemlagade slår ju allt. De där färdiga man köper och steker upp är inte alltid goda för övrigt, jag väljer mina köttbullar med omsorg. Alltså, inga eldorado här inte.
Ja, jag gillar verkligen köttbullar. Fast det brukar gå flera månader mellan intagen.

Jag borde få ledigt för att resa till solen. Min hud mår inte alls bra av att bo såhär långt norrut. Och solarium är det inte tal om. Ne-ver.
Jag har fått små torra fläckar som kliar - psoriasis någon? Mamma har likadant. Jag har inte haft det tidigare. Om man inte räknar med hårbottnen, öronen och ansiktet vill säga. Nu har jag små fläckar lite varstans och det börjar bli lite jobbigt. Dessutom är det fult. Men idag känns faktiskt hårbottnen en aning bättre. Inte alls som igår. Ansiktet är också lite bättre, tack vare kortisonkräm.

Jag har hittat en svart klänning. Jag har nu tre klänningar i ungefär samma modell och alla passar över The Breasts. Jag passade på när jag hittade dem, alla från H&M såklart. Likabra att köpa medan det finns sådana som passar The Breasts. Så jag har en svart, en rutig och en svart-och-vit-mönstrad (nå blommor av nåt slag). Wihoo.

Jag kom en bit på ett av porträtten igår i alla fall. Men när man vet att man ska ha skiten till något så viktigt som arbetsprover blir det aldrig tillräckligt bra för att jag ska bli nöjd. Kommer jobba arslet av mig med dessa tavlor....har en tendens att överarbeta dessutom. Kanske lika bra att börja smått med alla fem så man har börjat, annars sitter man där efter två porträtt.....och säger; "Jag orkar inte".

Juste, lovade mamma att lägga in en bild av henne för länge sen. Får göra det nu då.

Mamma är ingen köttbulle
61270-117
Bilden är från 2004


Observera att alla stycken i detta inlägg börjar med ordet "jag". Brukar jag göra så? Överhuvudtaget väldans mycket jag idag.

Kommentarer
Postat av: madde

söt mamma =)

2007-02-06 @ 21:48:02
Postat av: mamma köttbulle

men hua vilken bild du sätter in på mig, hade du ingen bättre......
kramisar från moder jord

2007-02-07 @ 15:31:05
Postat av: Malin

Nej, jag hade ingen bättre. Jag har typ inga bilder av dig. Du ska vara glad att jag sätter in en bild tycker jag. Stop gnälling. :)
Kram

2007-02-07 @ 17:25:10
Postat av: mamma glad

jaj nag nag jag ger mig, snällt o vilja ha din mor på bloggen, jag e aldrig inne på min, har glömmt vad jag hade för namn...du ser jag e senil snart;)
kramisar ps hoppas huvudvärken gick över ds

2007-02-07 @ 18:56:53
Postat av: turbotrollet

Hey!
Måste bara få fråga, vad är detta för bord?
http://wilmapalmen.blogg.se/291206191531_brand_new_kitchen.html
Är det från ikea eller mio eller liknande får du gäärna berätta vad serien heter. =) ÄLSKAR mörka möbler och är på jakt efter en ny köksserie! :D

Postat av: Malin

Det är ett bord från IKEA ja. Bordet heter Bjursta, och det är färgen brunsvart vi har. Rätt bra priser med. Hoppas du finner vad du söker. :)
Malin

2007-02-08 @ 07:09:16
Postat av: turbotrollet

Tack Malin! :D

2007-02-08 @ 11:43:41
URL: http://turbotrollet.blogspot.com
Postat av: turbotrollet

Förresten, heter stolarna "KAUSTBY"?
Ser ut som era, men båda färgerna ser alldeles för ljusa ut ? har ni mörkbetsat era själva?

2007-02-08 @ 11:46:47
URL: http://turbotrollet.blogspot.com
Postat av: Malin

Ja det är Kaustby stolar, mörkbruna. De är en aning ljusare än bordet men det tänker man inte på när allt står uppställt. :) Färgen kanske inte heter "mörkbrun", minns inte, men det är mörkt i alla fall. :)

2007-02-08 @ 19:58:47
Postat av: madde

d där jobbiga..nja...varken fram lr bakåt tyvärr, står o stampar, men denna gången me lite bättre förklaringa te why....men jaja, väntar veckan ut o ser.
kramis

2007-02-08 @ 21:04:59
Postat av: annsan

Jag steker köttbullar, de ska bli sådär knaprigt goda...
kramisar

2007-02-09 @ 14:52:03

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback