caressnames

På högstadiet hade jag och min kompis smeknamn på många människor i skolan.
Där fanns en kille som alltid var så blek att han nästan såg genomskinlig och lite blå ut. Han fick heta "Liket".
Det fanns en annan kille som alltid gick på tårna. Som om han gick på små båtar. Han fick heta "Ballerinan".
En tjej med fula stora utstående läppar fick heta "Fisken".
En kille med ovanligt stort huvud och därtill stort krulligt hår, fick heta "Svampen".
En annan kille verkade tycka att han var skitsnygg fast ingen annan tyckte det. Han fick heta "God's gift to women".
Kan lägga till "Ballonghuvudet" på listan, fast det var i ettan jag kallade en klasskompis för det (inte när han var med, vad jag minns..). Han hade stort huvud.
"Skunken" hette en annan, i fyran. Han fes jämt.

Kommentarer
Postat av: annsan

jag kallades för Honkis i skolan o nåde den som hade något annat namn på mig som jag inte visste om....

2007-02-18 @ 14:04:29
Postat av: Jenny

hehe vi hade också massa namn på folk! badbollen, fisken, laxen och bonden.. gud vad kul det var, roligast var när man skulle komma på ett nytt! :D


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback