Artfacks julmarknad samt Globetrottering

Nyss hemkommen från årets första julmarknadsbesök. Det bidde Konstfacks julmarknad. Två från min klass sålde grejs där, de fick nog ihop lite pengar...det var enormt mycket folk där. Tyvärr tyckte jag väl att det var lite för höga priser på de flesta saker som jag ville ha, så jag och Martin köpte inte så mycket.

Dock köpte jag lite akvarellblock och små dukar på Inspira, konstnärsmaterialsbutiken (puh vilket långt ord det blev) som ligger där bredvid. Sen fikade vi lussekatt (om än lite torr) och kaffe innan vi hade ett kort studiebesök inne på Konstfack då mina svärföräldrar gärna ville se insidan på min skola. Sedan bar det iväg hem igen och nu väntar jag och Martin på att vi ska orka gå och köpa pizza eller annan mat. Vi får se vad det blir.

Jag brukar ju lägga in foton på hur jag ser ut ibland om dagarna, dock inga outfitfotografier eftersom jag inte är en sån tjej helt enkelt..men helt vanliga porträtt. Nu undrar jag lite själv varför jag lägger in dem, för jag ser ju likadan ut jämt! Kan det verkligen vara kul för alla 25 som läser min blogg att se dessa porträtt varje dag?

Åh vafan! Jag tycker det är kul själv, jag tror jag fortsätter! Såhär ser jag ut idag:



Haha, där fick ni! :)

Igår köpte jag lite juligt te och essens till latte i Globengallerian på en affär som hette Himalaya nånting. Det doftar så himla gott om teet så det ska drickas imorgon då det ska firas första advent här i huset.
Innan jag var på Globen igår så var jag vid Medis och köpte lite grejs på English shop, bland annat lite burkar med jellybeans, samt blå och svart karamellfärg och lite julfärgat strössel. Jag och mamma ska ju låna Oliver nästa helg och baka pepparkakor.

Den helgen kommer dessutom att bestå av rätt mycket pyssel i lägenheten har vi bestämt. Vi ska måla över de kvarvarande stjärnorna i vardagsrummet, mecka upp det nya skrivbordet i hallen samt försöka få ihop mitt sängbord som stått i ett år och väntat på att någon enda liten människa skulle vilja bygga upp det...hoho!


Globen igår kväll

Det blev ett långt inlägg idag, men jag har inte tid att skriva varje dag, då måste man ju ge valuta för läsandet eller hur man ska säga...hum hum... :)

Trevlig lördag alla människobarn!

Kommentarer
Postat av: madde

SÅ LIK e du inte varje dag, annorlunda frisyr o olik i sminket plus kläderna. =0)


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback