Mane skippar solen

Martin ar och dyker vrak idag, vilket lamnar mig helt at min ensamhet. Jag har atit en BLT-smorgas och lite stekt potatis till lunch - nej inte sa nyttigt, men valbehovligt - druckit en halv liter vatten och forsokt rita lite. Det gar inget vidare. Pennorna ar daliga, pappret i blocket ar daligt och inspirationen finns inte.
Jag forsokte vassa fargpennorna jag kopte men det var stortomojligt. 7 javla uddar gick av pa en enda penna och sen orkade jag inte bry mig om dem langre.
Det ar sa varmt. Idag ar det nog den varmaste dagen hittills har tror jag. Men solen skiner och man ska ju inte klaga, svensk som man ar.
Jag fick for mig att jag skulle ga runt har i krokarna och fotografera med systemkameran pa olika detaljer och sant, men det ar FOR VARMT! Sa jag far glatt vanta tills det blir svalare, runt 16-tiden.

Ifall det ar nagon som undrar sa ar jag inte brun. Det har sin anledning: jag haller mig undan solen. Later kanske inte klokt nar man befinner sig i sjalvaste Thailand, med en strand 50 meter bort. Men sa ar det. Jag mar inte bra av for mycket sol och far bara ont om jag befinner mig i solen mer an en timme i strack.
Dock ska jag sola lite nagon dag nu, eftersom jag har lust. Den solningen kommer sakerligen inte vara langre an en timme men i alla fall, lite mer bad vill jag ju ha. Trots vagorna, man kan alltid sta dar i strandkanten och latsas att man har vacker figur och kisa mot solen.

Ikvall blir det som igar kvall, roda loken till middag. Igar at vi anka sweet and sour. Mycket mumsigt. Far se vad det blir ikvall. Ni antecknar val nu?




Kommentarer
Postat av: mamma jansson

Det e bra o inte va i solen, va rädd om huden:) Nu vet jag va du menade men godiset:) Bra att du förklarar:9
Ska snart till fåglarna, ska fixa den sista grejen.
Ha de kramisar

2007-08-01 @ 10:11:31

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback