Honeys, we're ho-ome!



61270-601




Hej hopp hemifrån, och oj vad svårt det var att börja skriva med å ä och ö igen. Jag lägger bara in ett par bilder nu for att ha något kul i bloggen, så länge utan bilder nu så jag var tvungen att klicka upp några. Dessa är från Hong Kong, det var ju där resan började. Stora bilden är utsikt från The Peak.
Första miniatyrbilden är från flygplanet.
Den andra är från en marknadsgata i Kowloon. Tredje från Starbucks. Fjärde är utsikten från vårt hotell i Hong Kong. Femte bilden är från en restaurang med riktig kinamat. Sista bilden fiskar från fiskmarknaden i Kowloon.
Klicka på dem för att se större!

Vi har nu genomgått ett dygns resande...först åkte vi från vårt "hotell" i Singapore klockan 07.00, tog tunnelbanan till flygplatsen, reste därifrån till Bangkok. På flygplatsen i Bangkok åt vi jättegod mat och jag fick ont i magen. Sen köpte vi duriangodis och väntade på flyget, vi hade ca fem timmar där, att fördriva. Efter flygningen till Hong Kong var det byte igen...och pust och stön vilket dygn. Det susar i öronen.
Tur att Martins mamma och pappa var sa himla snalla och hämtade upp oss på Arlanda!

Mina naglar har växt sig långa under resan och jag har inte haft tillgång till min nagelknipsare (klipper inte naglarna med något annat) så nu sitter jag och klickar tangenterna med naglarna. Haha. Ska klippa dem snart, ska ju jobba imorrn med.

Nu väntar en tids oro och stress på hemmafronten. Om en stund ska jag gå till affären och handla, det behövs foooood här hemma.

Kommentarer
Postat av: barbro

Välkomna hem och tack för kortet! Paul hälsar och tackar för blomman. Jag kom hem hit till Aprilvägen c:a 14.30 och då var vår nya altandörr nästan färdiginstallerad. Ska också börja jobba i morgon och det känns motigt. Inga och jag hade det skönt på Österåsen. En lerinpackning med ansiktskur kostade 600:- och pågick 1 timme, men skönt var det!

Postat av: Mrs Harajuku

Välkommen hem!!! Ser ut som om ni haft det alldeles underbart! :)
Kram på dig!

2007-08-13 @ 19:18:00
URL: http://www.mrsharajuku.blogg.se
Postat av: Jenny

Ah vilka härliga bilder =) Nu är det back to business som gäller, härligt va?! ;) Haha jag har jobbat sex dagar nu men imorrn är jag ledig =D Må så gott! Kram

2007-08-13 @ 22:37:11
URL: http://spinningjenny.blogg.se
Postat av: Sophie

Välkomna hem igen! Kan tänka mig att det känns bra tungt att börja jobba igen efter en sån resa... Själv är jag arbetslös nu (eller arbetssökande som det så fint heter nuförtiden) men vet inte om jag ska plugga eller inte i höst. Men du jobbar väl inte länge till? När börjar du plugga?

2007-08-14 @ 09:32:12
URL: http://www.luneas.bloggagratis.se
Postat av: Sophie

Jag vet inte om programmet jag har kommit in på är vad jag vill helt och hållet. Måste ta mig en rejäl funderare. Veterinärplanerna har jag nog lagt på hyllan, har väl insett att jag aldrig kommer in där. Och dte här känns som en kanske-plan-B, men jag är inte säker än. Måste kännas jättebra att ha kommit in på det du ville iaf. :)

2007-08-15 @ 09:31:25
URL: http://www.luneas.bloggagratis.se
Postat av: anna

du är så vacker!

2007-08-17 @ 20:57:32
URL: http://pyttis.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback