Dag ett


klicka på bilden för större

Sådär såg jag ut på Martins födelsedag...;)

Nu är den första skoldagen avklarad och mitt huvud är fullproppat med information som jag redan glömt...men då kanske huvudet snarare är tomt nu då? Some real plugging is going to rule in mitt liv de närmsta fem åren, som det ser ut. Och ja, det känns spännande. Och ja, det känns skitläskigt. Och ja, det känns lite jobbigt också faktiskt, om jag får vara ärlig. För det är inte en enkel utbildning. Det är en av de tuffaste i Sverige.
Nästa vecka ska vi börja med digital storytelling, och photoshop samt digitalkamera...som det verkar. Det gick lite snabbt där med informationen.
Om ett par veckor slussas vi alla ut i varsin skola där vi ska husera i två veckor. Ja, det går snabbt här.
Skola 9-16 varje dag, alltid...huga...

Rektorn på Konstfack heter Ivar och pratar rolig engelska, som alla andra rektorer? Han sa bland annat att "here at Konstfack you have to stick out your...haka!"

Men alltså, är det inte liiiite häftigt att jag ska gå på samma skola som Elsa Beskow, Carl Johan De Geer, Tove Jansson, och massa andra kändisar? Jooo, liiiiite va? Visste ni att den där handikappskylten, alltså den där som syns på alla handikapptoaletter, tåg, bussar etc...i hela världen...är designad av Konstfacksmänniskor. Wow! ;)

Sen fick vi varsin dörrmatta också, som några elever designat. Men rektorn sa att vi kunde använda den till vad vi ville, till exempel hänga på väggen. Haha!

Förresten, jag köpte nya "höstkängor" förra veckan:


klicka för större

Kommentarer
Postat av: anna

snygga pjucks och snyggare brud!
låter jättekul och samtidigt vuxet och allvarligt med skolan..en dag kommer du vara lika känd som Fröken Jansson..det tror och hopas jag på..för du är så duktig!
massa kram!

Postat av: barbro

Harriet och jag tog oss hem idag efter lunch på Kafferepet (hade jättefina sallader föe 59:- inkl smör och bröd), rea på Axelssons (jacka till mig och 2 "tischor" till H) och en fika på kulturhuset. Vi kom inte till tåget förrän dörrarna öppnades (10 min före avgång) och så sen har jag aldrig varit.
Vi tänkte på dig under dagen och jag tycker att det låter som om det gick bra! KLART ATT DET GJORDE! VI hade inte vän5tat oss annat. Nu ska jag packa upp och visa elefanterna för Paul, han hälsar!

2007-08-27 @ 19:43:28
URL: http://balil.blogg.se
Postat av: Carin

Vad spännande det låter med skolan. :) Hoppas det går jättebra för dig, men det är jag säker på att det gör för du är så duktig. :)

2007-08-28 @ 14:51:09
URL: http://ladyscorpio.blogg.se/
Postat av: anna

hey baby.
ujuj känner mig så vemodigt orkeslös idag..bläbläblä.kommer inte ens på nåt trevligt att skriva här till dig min älskade malin..
*kramar om*

2007-08-28 @ 20:37:40
URL: http://pyttis.blogg.se
Postat av: mamma jansson

tjaba dottern min:) Hur går det med skolan, mycket o göra nu förstår jag. Mycket nya intryck som ska insupas men jag vet att du klarar det.
Vi ses på fredag, vad vill du ha o äta?
Puss o kram

2007-08-29 @ 12:55:28

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback