Dag 3 och bajsönskan

61270-678
me, imitating a hamster?
Asså, jag bjuder på denna. Man kan inte alltid vara skitsnygg.
And, kolla på röran, sådär rörigt är vårt skrivbord...

Idag var tredje dagen på nya skolan. Idag började alla gruppera sig. Självklart hamnade jag utanför den mesta delen av tiden. Men jag orkar inte bry mig, det är tillräckligt jobbigt att börja plugga nåt helt nytt, jag skiter i att skaffa vänner för tillfället. Särskilt om de är så tråkiga och grupperar sig sådär direkt. Typiskt tjejer! ;)

Köpte en bok idag, som heter Lärobok i bild. Imorgon ska jag försöka hinna köpa två böcker till, samt skriva in mig på datorn och fixa så jag blir inskriven på skolan. Det är mycket som ska hinnas med, och det finns inte mycket tid i skolan att hinna med det, förutom på lunchen, men då är det ju inte helt fel att hinna äta eller ta en paus.

Vi hade en föreläsning om visuell kommunikation idag, det var väldigt intressant. Hoppas resten av kursen är likaså. Vi ska få en partnerskola tilldelas oss snart, om ett par veckor, och då ska vi vara där i två veckor och leka bildlärare. Haha, jag misstänker att vi mest ska observera och kanske hjälpa till, inte direkt hålla i egna lektioner. Det kan de väl ändå inte förvänta sig så pass tidigt??
Dessutom är det snart dags för grupparbete och paperskrivande. Det är inte alls dåligt tempo på den här kursen, det är ju ett som är väldigt säkert!

Igår blev vår klass fotograferade också, och det fotot ska väl hänga i korridoren eller nåt. Fattade inte riktigt. Vi ska inte få en skolkatalog i alla fall, som det verkade. ;)

Jag undrar hur många som kommer droppa av, om det kommer vara någon alls som gör det eller om det blir jättemånga..en är i varje fall gravid och kommer föda i december så en mindre blir det rätt snabbt. 33 var vi från början. Själv hade jag ju kanske tänkt ta ett års paus för bebisinförskaffande. Men det är om två år det. Haha!

Nu är det dags för ett toalettbesök. För er som är fascinerade av sånt, så har jag inte lyckats gå på toaletten ordentligt sedan i söndags om jag inte minns fel...så det vore ju lite trevligt om det kunde bli ett framgångsrikt besök idag. Därefter är det dags för sängen. No way att jag orkar vara uppe sent...tyvärr..jag är ju annars en kvälls och natt-människa...

Och mamma: Jag vet inte vad jag vill ha för mat, men gör nåt gott bara. Behöver inte vara något speciellt. Kan du förresten göra lite så vi kan spara till Martin om han hälsar på efter att han slutat jobbet?
Kanske soppa och pannkaka?? :)

Kommentarer
Postat av: madde

hur gick d me ditt toabesök, gick d som väntat? hehe

Postat av: anna

låter som roligt..tufft och jobbigt men roligt med skolan =)
tycker erat skrivbord ser väldigt iorning ut..om man jämför med våra..haha =)
tycker du är skitsöt på bilden också babe.
nepp nu ska jag vaska av den här ansiktmasken från clinique jag satt på..
puss!

2007-08-30 @ 09:57:52
URL: http://pyttis.blogg.se
Postat av: mamma jansson

Hoppas toabesöket blev till ett glatt besök, jag vet hur det är för i shania tog det fem dar för mig innan jag fick inviga deras kloaksystem:)
Okej då får det bli soppa o pannkaka om ni vill ha det:) Och självklart gör jag mera så att det räcker till svärsonen:):)
Må gott KRAAAAAM

2007-08-30 @ 17:12:44
Postat av: mamma jansson

Hur gick det med tabletten du skulle ta igår kväll??? Blev det nåt resultat:0
Håll tummen, köpte en jättetriss så nu ska jag skrapa fram miljoner när Rolle kommer från Jobbet:)
Hoppa filmen va bra o att fikat va gott. Ses imorgon på G-plan.
KRAAAMIS

2007-09-01 @ 12:29:05

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback