The Uppsala visit

Jag är hemma. Ja hemma i Stockholm. Jag får alltid en lite skum känsla av att gå runt på Uppsalas gator. Jag hittar nästan överallt men Stockholm är mitt hem. Oj, lät nästan som en Orup-låt.
Det hade tillkommit lite nya butiker och byggnader men det skapade inga problem med mitt lokalsinne, som är väldigt bra för övrigt.
Jag gick till mus och hängde där tills de stängde. Fick med mig lite smink med rabatt eftersom Franciska ju jobbar där. Really najs, sugar&spice. Fick även en finare påse och en tidning. Jag ville köpa en brosch också men jag får inte lön förrän torsdag så det gick inte...Så jävla rik är jag ju inte - än.

Franciskas lägenhet var jättefin, och rätt mycket Franciska. Trots att vi inte ses ofta nuförtiden känns det som jag fortfarande har en rätt bra aning vad som är hennes stil och smak. Skumt.
Jag fick låna en klänning att ha på mig till kvällen. Sen fick jag fin sminkning och lockar i håret så nu bara måste jag ha en sån där locktång..för fan vad fin man blev! Jag har ju ganska lockigt hår naturligt men med den locktången blev man ju värsta glamourgirlen.
Hennes polare kom dit och sen var det utgång till ett ställe som heter Birger Jarl numera. Där har jag varit en del förr i världen, då det hette Sten Sture. Men jag måste säga det en gång till... jag gillar inte den höga musiken de spelar ute. Jag får fan tinnitus..och jag glömde öronproppar. Vi var inte där så länge dock. Men jag tror jag föredrar hemmafest eller puben. Då slipper man tinnitus och man kan prata med varandra utan att behöva skrika in i varandras öron. Hoho.
Fick en gratisdrink av Emi, som jobbade i baren. Den var good shit.

Det var overall ett trevligt Uppsala-besök. Nog det trevligaste hittills. Thank u för that.

61270-269


Kommentarer
Postat av: mamma annsan

du ser glad ut, fin som vanligt:) Franciska ser ut som förr.
På bilden nedanför ser du rädd ut ju......
Kramisar ses imorgon

2007-04-23 @ 17:49:40
Postat av: frasse

fan va najs!
kySS

2007-05-15 @ 12:35:34
Postat av: frasse igen...

tycket iof att det var som roligast när
du lagade den utsökta maten och när du
vart BAkis!!! hehe

2007-05-15 @ 12:36:47
Postat av: Malin

Bakis? Jag?! ;)
Ja det var roligt, får vi göra om!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback