Mat&Mens och ärtsoppa som ser ut som...hallonbåtar

Hemma från jobbet. Trött. Orkeslös. Inte på lagamiddaghumör. Måste äta. Har ätit frukt. Men måste ju ha middag...

Jag tror jag får steka min strömming snabbt och koka någon potatis till eller nåt. Klockan hinner ju bli nio om jag ska laga till nåt extravagant. Vilket ju inte är nödvändigt. Martin är inte hemma, jag gissar att han kommer vid 20 nånting.

Så...får det bli. Idag var jag onyttig och drack en pucko, som jag blev bjuden på. Men jag åt nyttig lunch (ärtsoppa) och har ätit både ananas, bär (blåbär&hallon i min yoghurt, som är naturell men jag tillsätter lite vaniljsocker och farin ibland för det kan bli fööör syrligt annars, i morse) och en banan idag. Jag tror att jag äter ärtsoppa en gång i veckan. Det är ju så himla gott. Synd bara att det inte ser gott ut. Det ser ju ut som...hallonbåtar.

Förutom bären och yoghurten åt jag även två knäckebrödssmörgåsar, dock med lite philadelphiaost på. Det försöker jag att inte äta mer än en gång per vecka också. Eftersom det innehåller en del fett...Men man kan ju inte förbjuda allt. Det skulle aldrig fungera med mig har jag kommit på, efter att ha testat det. Tar jag bort allt jag gillar som inte ät nyttigt blir jag en sur jäkel och då käkar jag dubbelt upp av det goda istället när jag väl äter det. Jag tror på att äta med måtta. Av det man gillar och allt annat med. Inte överäta av något, förutom saltlakrits då och då...det är ju så gott. Men jag äter det typ aldrig. Är väldigt petig med min lakrits dessutom, det får inte vara vadsomhelst.

Nu ska jag dessutom ha mens i helgen vilket för med sig ett sug efter choooklaaad och som sagt saltlakrits...dessutom sväller kroppen upp och binder vätska.
En gång i månaden funderar jag på varför jag känner mig så svullen och så undrar jag varför jag är sugen på godis och varför jag är sur och gnällig (mer än vanligt alltså) och varför världen är så elak mot just mig just nu. Jag fattar inte förrän långt senare att justeeee, jag har ju meeeeens. Det är samma sak varje månad.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback