En konstnärs färgkladd

Igår tog jag färg och en stor vit fyrkantig skiva...och målade järnet. Fan vad skönt det var att slippa kraven och bara kladda med färgen. Jag hade färg överallt sedan. Har fortfarande färg på benen och fötterna, som jag inte tvättat bort - än.
Det blev en salig röra av färger och kladd. Martin tyckte det var lite för abstrakt för hans smak. Haha. Verkade inte som han ville ha mitt konstverk på väggen.
Jag tänkte döpa det till "Gör vad jag vill" eller "Frihet i färg". Har inte bestämt mig ännu. Jag ville hur som helst bara kleta färg - och det gjorde jag verkligen. Men jag tycker inte att det är fult.




Det som faktiskt är lite kul är att jag fann mig själv sittandes och bara titta på alla färgkluttar, mönster och former. I närbild är den riktigt kul. Men det kanske bara är jag?

Det blev även en lite mindre men ändå ganska stor kladdmålning i rött och blått. Hela syns inte här, men den är fyrkantig den med.
Ikväll kanske jag ska måla mina planerade siluetter.



Kommentarer
Postat av: Carin

Jag tycker att dina konstverk är fina, särskilt det nedre. Blev en snygg blandning av några av mina favoritfärger. ;)

Postat av: Sweetheart

Den röd-blå tyckte jag var riktigt läcker! Även om jag är en sån person som föredrar motiv, naturtrogna sådana också ;)

2007-04-16 @ 10:52:31
URL: http://graceful.blogg.se
Postat av: madde

gillar båda tavlorna, den längst ner skulle passa som fan i mitt vardagsrum, va tar du för den? ;)

2007-04-17 @ 00:41:01
URL: http://www.muffinsmadde.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback