två sorters havrekakor

Nu är jag precis klar med mina två sorters havrekakor. Improviserade fram de båda och blev mycket nöjd.
De ena hade jag margarin, muscovadosocker, råsocker, strösocker, havregryn, vaniljsocker, kanel, bikarbonat, salt, 1 ägg, korinter och vetemjöl i. De andra hade jag margarin, muscovadosocker, råsocker, strösocker, havregryn, vetemjöl, kokos, mandelflarn, apelsinskal (syltat), bikarbonat, salt, 1 ägg och vaniljsocker. Tror det var det i dem. Den första smälte jag smöret i och den andra hade jag bara rumsvarmt smör som jag rörde med sockret (alla sorter).
De blev båda både sega och knapriga så jag är i stort sett nöjd. Trodde inte att man kunde improvisera fram bakverk, men vissa saker går det tydligen med.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback