MENS

När  jag ska få mens och har mens så blir jag alltid uppsvälld i kroppen så jag känner mig fem kilo tyngre. Det är inte en rolig grej när man lyckats gå ner 7 kilo i vikt. Under mensen känner jag mig lika tjock igen, trots att jag vet att det bara är vätska och skit jag går runt med.
Och huden sen då...varför varför varför....får jag finnar när jag ska ha mens? Jag har fått fem finnar i ett band från öra till öra typ, så jag ser ut som ett rött pärlhalsband i ansiktet. Och så blir jag torr på axlar och rygg, så jag egentligen skulle behöva smörja in mig tre gånger dagligen. Jävla hormoner eller vad det är.

Dock har jag blivit mycket duktig med mat och godis och träning. Jag äter ganska mycket vegetariskt, mycket fibrer och fullkorn. Kött blir det inte mycket av, förutom kyckling. Skulle vilja äta mer fisk men det kostar för mycket för min plånbok. Någon gång ibland köper jag det när det är bra pris och jag tycker att jag har råd. Dessutom äter jag rätt mycket frön och sådant, såsom linfrön och solrosfrön. Jag brukar faktiskt smyga i lite krossade linfrön i grytor, praktiskt. Solrosfrön använder jag till allt nästan.
Det jag måste tänka på är att äta mer råkost, som jag tror är bra för kroppen. Får köpa hem mer morötter och vitkål. ;)

När jag äter godis, glass och snacks blir det mycket mindre mängder än det var tal om förut. Förr tog jag mycket glass bara för att det fanns och inte för att jag orkade allt jag tog för mig. Sen satt jag där och ojade mig över hur mätt jag var. Det är så mycket trevligare att äta godsaker mer sällan för man uppskattar det mer då. Och - man behöver inte några stora mängder.
Äter jag choklad, vilket jag ju måste göra ibland för det är ju så gott, så äter jag ett par rutor eller praliner och är sedan nöjd. Samma sak med annat godis.

Träningen då. Oj vad jag är duktig. Går både på gym och springer i skogen. Igår sprang jag dock inget pga huvudvärk men ikväll hoppas jag att den släppt så jag kan ge mig ut en halvtimme eller mer. Just nu sitter jag tyvärr med kraftig värk och ojar mig och tycker synd om mig själv. Mensen som spökar.

Gjorde ett nytt halsband, ett sk knythalsband, igår natt. Så här ser det ut:

61270-30

Gjorde även ett kedjearmband med sötvattenspärlor och rosenkvartschips som ser ut såhär.

61270-31

Kommentarer
Postat av: malin d

hej! fina smycken och fin blogg. Du och jag är i samma situation, jag har gått ned 5 kg nyss och kände mig hur fin som hälst, så slog mensen till och nu vill jag bara gråta, allt kom tillbaka och jag har inte ens ätit onyttigt!!! ok, lite choklad i helgen men nåt ska man väl få unna sig. Jag har ätiti p-piller ett tag så har inte haft de här problemen på flera år men nu är det första gången utan, vet du hur det är, om man måste träna bort vätskan eller om den försvinner av sig själv när skiten är över?

mvh//malin


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback