muffins på flera vis

Hejsan hej! Jag gjorde fler muffins igår, använde samma recept men bytte då ut marshmallowsen mot ca 1 dl hackade salta jordnötter. Blev mumsigt  det också kan jag meddela. Man är inte dum.
Idag ska jag försöka hinna baka minimuffins också. Alltså inga jättar, utan mer bebisar. Vet inte riktigt vilka smaksättningar jag ska ha dock..funderar på en kokos och choklad och en med hallonsylt (givetvis hemgjord) i mitten. Vi får se hur det blir.

Idag har jag arbetat tio timmar..började 8 i morse och trodde då att jag skulle få hålla i intro, men den som skulle gå introt kom aldrig. Kanske lika bra det, jag har aldrig hållit i något intro förut.
Nu har jag i varje fall en idé om hur jag kanske kan jobba senare...eftersom en som jobbar hos samma brukare som jag kan ge mig två kvällar i veckan (eller varannan vecka, minns inte exakt just nu) utan att det gör henne något så ska jag se med den nya som kan komma om vi kan dela på veckomorgnarna och så har jag de där kvällarna och varannan lördag också...borde ju faktiskt funka. Jag ska kolla mer på det där. Hon, vars kvällar jag kan få, sa idag att hon tyckte att jag skulle stå på mig och speak my mind till chefen. Bra att alla håller med mig, känns skönt.

Imorgon ska jag in till stan och träffa en gammal kompis från Uppsala. Får se vad vi hittar på men det blir säkert en del att titta i affärer och sånt och så vore det trevligt med en liten fika eller en stor. :) Jag ska kolla litegrann efter några julklappar kanske, småsaker. Vi får se hur mycket pengar jag vågar ta ur sparkontot. Men jag får ju lön nästa vecka så jättemycket ångest borde jag ju inte få.
Till mitt kalas den 4 ska jag också kolla grejer, ska ha lite pynt och sånt. Eftersom det ju är "Halloween" då så tänkte jag ha lite sånt tema.
Nu kom jag på en rolig topping till minimuffinsarna också. Ska skriva ner det så jag inte glömmer det!



Kommentarer
Postat av: mmmmmmmmmmmmm...adde

japp! tjena tjena! jodå, vi kan ses...jo, ja jobbar men d e lugnt, ja somnar senare bara. =)

2006-10-18 @ 20:02:26

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback