muffins med mera

Muffins on the way.
Jag tänkte faktiskt dela med mig av ett muffinsrecept jag kommit på alldeles på egen hand.
Idag har jag bakat kolamuffins med marshmallows och choklad.

Detta behövs till ca 8 stora muffins

2 ägg
1 dl farinsocker
1 dl strösocker
3 1/2 dl vetemjöl
2 tsk bakpulver
2 tsk vaniljsocker
ca 75 g smält smör eller margarin
1 dl mjölk
ca 2 dl minimarshmallows
ca 100 g hackad mörk blockchoklad

Vispa ägg och socker pösigt och tillsätt därefter alla torra ingredienser. Därefter smält smör och mjölken efter det. Blanda ner marshmallows och hackad choklad i smeten och klicka sedan ut den i stora muffinsformar (Jag använde stora amerikanska muffinsformar från ica). Grädda i mitten av ugnen i 175 grader cirka 15 minuter.

Jag tyckte i alla fall att de blev mycket goda. Vackra också med marshallowsen som sprack upp lite här och var.
Om du vill göra dessa muffins är du välkommen, men det vore roligt att få höra vad du tyckte också. Skriv gärna och säg vad du tyckte om dem.

61270-36

Kommentarer
Postat av: Anonym

ska testa dom där muffinsarna =D

2006-10-16 @ 20:17:32

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback