klagomål och sedan bakning

Har en pizza i ugnen, en sådan där snabbmixpizza. Jag har tomat, ost och skinka och vitlök på min mixpizza. Jag är lat idag. Jag har jobbat natt och ska göra det inatt också, så jag orkade verkligen inte laga någon speciell middag, särskilt eftersom Martin inte är hemma heller, utan jobbar till 22 ikväll. Så jag ser honom inte förrän imorgon på dagen.
Idag sov jag till från 09.00 - 14.30, men vaknade en gång varje timme av att jag var jättekissnödig. Förstår inte var allt kommer ifrån. Allt jag hade druckit under natten var ett glas vatten och på morgonen en drickyoghurt. Så särskilt bra har jag inte sovit idag. Det är alltid lite jobbigt att jobba natt, fast fick jag välja skulle jag nog välja det passet i alla fall, för man får mycket pengar för lite jobb och så är man ledig flera dagar i veckan.

På måndag är jag ledig. Tisdag och onsdag kväll jobbar jag och på torsdag åker vi till Göteborg. Sveriges framsida.

När jag gick till affären så var jag så irriterad på allt och alla. Ingen kunde flytta sig lite på trottoaren, alla skrek och förde oväsen, ungarna trampade på mina tår, alla busshållplatsglasfönster var söndersmashade, det var regnigt, löven var hala, på ica hade de inte pizzamix - jävligt konstigt, så jag fick gå till konsum och irritera mig på lite mer saker...ja det fanns mycket idag som jag kunde klaga på.
Nu har jag ju kommit hem och sitter fortfarande och känner mig allmänt gnällig. Känns som allt är väldigt jobbigt. Måste skriva ett mail till min chef om alla jobbtider med....bajs.

Hoppas det är något bra på tv inatt.


Update:
Nu är klockan 19.33 och jag är trött. Jag ska till jobbet vid kvart över nio, jag hoppas att jag inte somnar på t-banan och missar stationen bara. Men jag brukar aldrig somna, jag ställer mig upp i sådana fall.
Hör och häpna, jag har bakat muffins igen. Idag gjorde jag dumlemuffins och äppelmuffins med kanel. Mumsiga båda två också. Jag åt dock bara en bit av varje, Martin får resten. Jag ska inte äta så mycket godis. Men smaka måste man ju.
Jag har kommit på ett grundrecept på muffins. Nu vet jag ju såklart inte om det är mitt, eftersom någon säkerligen gjort likadant tidigare, men här kommer det i varje fall:

2 ägg
2 dl brun farin
vispas pösigt

3 dl vetemjöl
2 tsk bakpulver
2 tsk vaniljsocker
blandas i äggsmeten

100 g smör/margarin
smältes och blandas i smeten

1 dl mjölk blandas till sist i.

Sen kan man mixtra hur man vill. Ha i det du gillar, det blir gott! Glasyr är alltid kul, så när muffinsarna svalnat och du inte tänkt frysa in dem utan antingen tänkt äta upp alla på en gång själv eller bjuda några trevliga människor på dem, så kan du göra en god glasyr med philadelphiaost och florsocker eller så gör du en på flor och vatten (finns olika smaker). Eller så toppar du skapelsen med det du hade i den från början. En stor dumlekola eller pudra kanel över. Det finns inga gränser för din fantasis outgrundliga vägar.

Kommentarer
Postat av: madde

JAG tycker då att du ska ta me dig en av varje muffins du bakat te mig när ni kommer te gbg, så ja får smaka på dina muffinsar. =) nyfiken juh!

2006-10-21 @ 23:14:17

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback